BBernt Posted May 18, 2025 Posted May 18, 2025 (edited) Har fått en 20 år gammel 3 dørs Toyota RAV 4 som skal fraktes fra Spania til Tromsø. Må bytte batteri her nede, hva er minimum Ah jeg bør kjøpe? Tenker at utvalget ikke er så stort, men prisene kanskje lavere. Bilen er verdt å ta vare på og løser et stort problem siden jeg har vært på utkikk etter B-bil i jungelen av elektriske biler. Edited May 18, 2025 by BBernt Feil Quote
gautes Posted May 18, 2025 Posted May 18, 2025 De som kan gi best svar er vel merkeforhandler i Tromsø. Quote
lafterolf Posted May 18, 2025 Posted May 18, 2025 Om du legger inn regnr i en nettbutikk, feks thansen vil du mest sannsynlig få opp batteri i rett størrelse. Quote
BBernt Posted May 18, 2025 Author Posted May 18, 2025 Prøvde faktisk å legge inn det spanske reg nummeret på norsk nettside, men teknologien har ikke kommet så langt. Tropper opp i morgen tidlig hos den svært lokale mekanikeren som har servet bilen i mange år for å få status. Sjekket tilsvarende bil på Finn med reg nummeret der, den bilen hadde 72Ah batteri. Så får jeg se hva som finnes her, men må vel også sjekke termostat, dynamo mm når jeg kommer hjem. Synes den er tøff nok. Quote
gautes Posted May 18, 2025 Posted May 18, 2025 Jeg vet ikke hvordan det er nå med bilmerkene men en gang i tiden leverte endel produsenter biler med forskjellig størrelse på varmeapparat,bremser og hjul og felgutrustning. Sikkert noen andre forskjeller også. Quote
BBernt Posted May 18, 2025 Author Posted May 18, 2025 (edited) Får personliggjøre denne slik at den kan yte god tjeneste. Dab+, tingene Gautes nevner og lysbjelke kanskje? Har personliggjort Defenderen slik jeg har behov for, så B-bilen blir sikkert grei nok. Det viktigste er vinterklargjøring. Holder meg til VBF, selvom Toyota har sitt eget Edited May 18, 2025 by BBernt Quote
Recommended Posts