Jump to content

Recommended Posts

Posted

Oljen fra clutch reservoiret var veldig grå og sedementer fløt i toppen, misfarging på veggen. Tør man flushe dette igjennom? Eller må man skifte ut olja med en revers fylling?

Posted

Overhaling med bytte av pakninger er sjelden verdt jobben da det ofte er endel slitasjespor på sylindervegger og stempel.

  • 2 weeks later...
Posted

Gjelder dette Td5 også? Det virker litt feil å bytte hele skiten når det er pakningene som er slitt. Min hovedsylinder har fått inkontinens som lekker ned langs pedalen..

Posted
On 5/8/2025 at 8:56 AM, gautes said:

Jepp.

Clutch push rod, stangen som går ut av slavesylinder til 10 gærninger byttet da vi satte inn nye clutchkomponenter.  Den var kraftig slitt der den treffer clutcharm, så glad den og var bestilt på forhånd når vi først byttet clutch og svinghjul.  Takk for tips om bytte fremfor fikse på gammelt, Gaute!  Fant en luring som gjør clutchpedalen 30% lettere til bare 40 gærninger, som junior gjerne vil bytte til på Deffen. 🙂 https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=42376

Posted
4 hours ago, lafterolf said:

30% mindre støtlengde på utløser det. 
bytt heller til lettere fjør på pedalen.

Den kjentes slett ikke ille ut med tomt system, banket lett i bunn.

 

Posted (edited)

Tråkker du mange nok ganger uten bremsevæske risikerer du å gjøre jobben en gang til.

Edited by gautes

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...