Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Min nye bruktbil RR Evoque 2012 svart hadde-har en finish som den var ny både innvendig og utvendig. Ettersom det er pollentid her så skal det ikke mye til at bilen blir tildekket. En ny kald vask gjorde blant annet at bilen fikk små kalk flekker spredt over det hele.  Ifølge naboen så bor i et område hvor kalkinnholdet i drikkevannet er høyt og derfor flekkene. Det er ikke så mye en kan gjøre med det?  Min gode nabo foretrekker å vaske bilen når det regner.

Er det noen som har opplevd det samme?

Edited by LandRover
  • LandRover changed the title to Bilvask med mye kalkinnhold i vannet?
Posted

Enten må du tørke bilen etter vask eller skylle med de-mineralisert vann. Ellers blir det slik.

Posted

Tørk etter vask er en god ide uansett. Kan gjerne bruke en quickdetailer samtidig, så får du en bil som ser nypolert ut etter hver vask. :)
Spray på, tørk av.

Posted

Takk! Gyeon wet coat og quickdetailer er nytt for meg. Jeg vil gjøre et forsøk med regnvann som jeg regel har nok av. Det blir nok adskillig mer vask av den svarte Evoque`n en jeg gjorde med min turkise Defender som flekkene ikke viste så godt på.

Posted

Gyeon wet coat fungerer faktisk bra, kjøpt selv fra autodude. Viktig å være sikker på at lakken er absolutt rein da bare! Tørker av vann med et par microfiberkluter til slutt for å unngå flekker. 

Posted

Jeg har brukt Scholl Neo i mange år. Den er kresen på tørkingen for å unngå skjolder, men holder flere måneder og gir deg en nypolert look.