lafterolf Posted April 10, 2025 Posted April 10, 2025 (edited) https://www.finn.no/mobility/item/402301786 Hvor sjekker man chassinr? Mener det lå en side ett eller annet sted der man kunne se hvilken bil opp mot nr, noen som vet? Edited April 10, 2025 by lafterolf Quote
Vidar S Posted April 10, 2025 Posted April 10, 2025 lafterolf skrev (51 minutter siden): https://www.finn.no/mobility/item/402301786 Hvor sjekker man chassinr? Mener det lå en side ett eller annet sted der man kunne se hvilken bil opp mot nr, noen som vet? Alle opplysninger ligger på vegvesen.no kjøretøyopplysninger Logger du inn ser du nåværende eier og all tidligere eiere også Quote
lafterolf Posted April 10, 2025 Author Posted April 10, 2025 Det vet jeg, men der ligger det ingen opplysninger om dette egentlig er en sivil 88. Lightweight ser ikke sånn ut i 1968 Quote
Atle G Posted April 10, 2025 Posted April 10, 2025 lafterolf skrev (1 time siden): https://www.finn.no/mobility/item/402301786 Hvor sjekker man chassinr? Mener det lå en side ett eller annet sted der man kunne se hvilken bil opp mot nr, noen som vet? Forsøk denne: https://www.clifton.nl/index.html?calvin.html men det nummeret som ligger inne på denne bilen er ukjent (selvsagt...). Quote
lafterolf Posted April 10, 2025 Author Posted April 10, 2025 Mange takk Atle😉 jon71 skrev (36 minutter siden): 24433387 Legg til en H bak chassinr så dukket det opp en sivilbil. Quote
Atle G Posted April 10, 2025 Posted April 10, 2025 lafterolf skrev (51 minutter siden): Mange takk Atle😉 Legg til en H bak chassinr så dukket det opp en sivilbil. Spennende - spesielt slutt kommentaren relatert til "H" 😉 Quote
Elvehundre Posted April 16, 2025 Posted April 16, 2025 I mine øyne ser det ut som en Serie 3 LW-karosseri satt på ei norsk 88-tommers ramme. Som LafteRolf skriver ser 68-modell LW annerledes ut, se bilde nedenfor. Den var registrert i 69 og dette karosseriet er lagd i 680 eksemplar. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂 PS! Vil mann ha en LR med LW-utseende så er det absolutt en mulighet å kjøpe den annonserte bilen, men original LW er det lite trolig at det er. DS Quote
RonnyS Posted May 8, 2025 Posted May 8, 2025 Jeg var nede og kikket på denne nettopp nå. Jeg har lite peiling på Lightweight, så dette blir synsing. Alle paneler ser rette og fine ut. Det følger mye deler med, dekk ser bra ut. Og for mine øyne ser det ut til at bilen er ganske komplett. Ronny S Quote
Atle G Posted July 13, 2025 Posted July 13, 2025 Har en lokal kammerat som seriøst har lyst på denne - vurderer å kjøre ned med henger for å se på den (eventuelt kjøpe) i løpet av kort tid. Han skal ha bilen som en hobby/entusiast bil. Har noen funnet ut noe mer av interesse om denne bilen? Quote
lafterolf Posted July 13, 2025 Author Posted July 13, 2025 Så lenge man vet hva man kjøper, dette er en bil som aldri får samleverdi. Karosseri og ramme er fra to forskjellige biler, om noe som helst er fra den sivile bilen vet man ikke, men papirer tilhører en sivil seriebil og ikke Lightweight. Quote
Espen Olsen Posted July 13, 2025 Posted July 13, 2025 Samlerverdi? My bottom.. Her skal det brukes! Seriøst: Er det derfor jeg hilser på stadig færre ekvipasjer når jeg er ute på veien? At våre bruksmaskiner er blitt samlerobjekter? Jeg tror ikke jeg liker en slik utvikling. Quote
Elvehundre Posted July 13, 2025 Posted July 13, 2025 Espen Olsen skrev (11 minutter siden): Samlerverdi? My bottom.. Her skal det brukes! Seriøst: Er det derfor jeg hilser på stadig færre ekvipasjer når jeg er ute på veien? At våre bruksmaskiner er blitt samlerobjekter? Jeg tror ikke jeg liker en slik utvikling. Samleverdi. Altså verd å samle på. Men greit at det informeres om at et slikt kjøretøy som denne LW omtalt her nødvendigvis ikke er ett potesielt investeringsobjekt. LW er forøvrig lavt priset i Norge sammenlignet med utlandet. Bruksverdi vil ett kjøretøyet ha, og turer med smil om munnen. Kjøre sjøl spartanske LR som LW og S1 så ofte æ har tid og anledningen byr sæ. At vi ser færre eldre LR på veiene kan ha mange årsaker. En grunn kan være at det er blitt masse elektriske kjøretøy på veiene, som ofte ser like ut i karosseriet i hvit, grå eller sort farve. Dessuten ska alt være «politisk korrekt» nå for tiden. SLITSOMT! Æ prøver å hilse på nyere LR når æ møter slike når æ kjøre min gamle 90 eller LW. Tror ikke de vet de kjører samme merke som mæ en gang, føler nesten at de ser «foraktelig på mine kult-kjøretøy» som e milevis fra de kjøretøy de sitter i. Tilfeldigvis snakker æ me noen, og har inntrykk av at de har muligens kjøpt posørkjøretøy fordi det er hipppt i vennekretsen. Gigastore lån er det noen av de som har tatt opp for å kjøpe «riktig» utseende bil. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂 Quote
Espen Olsen Posted July 15, 2025 Posted July 15, 2025 Jeg er nå akkurat tilbake fra T/R Ås - Askøy (Bergen) med familien i vår bil for slikt: En 1999 Defender Td5 110 CSW. 1100 km omtrent på to dager for å besøke en døende bestefar. Vi tok Rv7 over Hardangervidda. På turen observerte vi (og hilste på) ca 4 nyere store RR (de mindre RR-ene klarer jeg ikke å se før de er forbi). En RR P38. 2 eldre Disco. Maaange nyere Disco og kanskje et par FL. Ingen seriebiler. Det eneste Defenderliknende var noe som så ut som en Fire/Ice som sto ute på vidda med noen campere som ikke så norske ut. Fritt etter Jan Eggum: Hvor er alle bilene? - stå opp igjen! Maurice Wilks, vennligst kom tilbake! Bruker folk ikke hverken seriebiler eller Defendere lenger? Mange Gen-Z-er vinket langs veien - det er jo positivt. Quote
Espen Olsen Posted July 16, 2025 Posted July 16, 2025 Selvfølgelig! Det må være et virkelig flott landstreff siden alle er der.. Quote
Mr. Croft Posted July 17, 2025 Posted July 17, 2025 Den siste Defendern eller iallfall det de fleste av oss på forumet forbinder med Defender ble lagd i 2016. Det er 9 år siden. Jeg vet ikke hvor stor del av bilparken i Norge som er 9 år eller eldre men at det blir færre "ekte" Defendere og seriebiler er og naturlig. I tillegg erfarer jeg at sjansen for å møte en Defender eller Seriebil langs med veien avhenger også av hvor i landet du er. Jeg kommer ifra Toten og når jeg kjører RV4 frem og tilbake møter jeg som regel ingen andre defendere (Med mindre Madsen klanen er en tur oppe på hytta 😉. (Ja jeg vet at det er et par Defendere på Toten, men det er vel og alt). Kjører jeg derimot i retning Kongsberg hvor jeg og har famille, er sjansen betydelig større for å møte en Defender eller Seriebil. Jeg velger å tro at dette er litt som med motorsager. Der jeg kom ifra hadde alle Husquarna sag, mens nord for Lillehammer hadde alle Stihl. Lars Mytting kom med teorien om at dette skyldes at lokale og dyktige forhandlere med bra service hadde hatt et slags monopol i hver bygd (i boka Hel Ved). Kanskje er det også litt slik med utbredelsen av Land Rover biler. Men uansett gjelder poenget bilene vi her på forumet elsker blir også færre grunnet av at de ikke lenger produseres. Quote
lafterolf Posted July 17, 2025 Author Posted July 17, 2025 Og de bilene er ikke lenger dagligbil. Quote
SveinHa Posted July 17, 2025 Posted July 17, 2025 lafterolf skrev (1 time siden): Og de bilene er ikke lenger dagligbil. Å jo da, min er i alle fall Quote
RonnyS Posted August 1, 2025 Posted August 1, 2025 Jeg har vært og kikket på bilen nå, og har laget en liste over delene som følger med. Ronny S Lightweight deler.pdf Quote
Recommended Posts