Dan Posted March 26 Posted March 26 (edited) Sliter med å finne årsak. I tillegg er dette noe som kommer og går🤔 bilen har gått som en drøm i 1 1/2 mnd nå men helt ut av det blå startet risting igjen. Ingen synlige feil på drivverk smørt opp byttet gummi plata på Aksel bak, ser ingen feil på aksel front. rister ikke i p eller n, men kommer rundt 25-40km/t ca 1800 omdreininger Kan trommel brems gjøre dette eller slitt lager i transfer kassa Edited March 26 by Dan Quote
Ahok Posted March 26 Posted March 26 Hadde lignende selv. Viste seg å være havarert kryss i fremre aksel. Jeg hadde sjekket akselen flere ganger uten å finne noe galt… kryssene må testes med virkelig heftig redskap noen ganger. Quote
lafterolf Posted March 26 Posted March 26 Dobbeltleddet aksling må demonteres for å finne slark om det er senterlageret som er slitt. Quote
Dan Posted March 26 Author Posted March 26 Ahok skrev (3 timer siden): Hadde lignende selv. Viste seg å være havarert kryss i fremre aksel. Jeg hadde sjekket akselen flere ganger uten å finne noe galt… kryssene må testes med virkelig heftig redskap noen ganger. Både jeg og en annen har sett på den, ingen tegn til slark eller bevegelser, smørt opp igjen, kan det være noe vi har oversett ? lafterolf skrev (3 timer siden): Dobbeltleddet aksling må demonteres for å finne slark om det er senterlageret som er slitt. Har settet liggende Quote
Atle G Posted March 26 Posted March 26 Dan skrev (1 time siden): Både jeg og en annen har sett på den, ingen tegn til slark eller bevegelser, smørt opp igjen, kan det være noe vi har oversett ? Har settet liggende Har gjort den jobben - og den krever mye tålmodighet. Har også komplett overhaling sett liggende - men foretrekker å kjøpe ny aksling 😉Du kan også finne etter demontering at "tappen" i sentrum er slitt slik at du uansett må skifte akslingen. . https://gwynlewis4x4.co.uk/product-category/propshafts/discovery-2/ Quote
Dan Posted March 27 Author Posted March 27 Dan skrev (På 26.3.2025 den 14.57): Sliter med å finne årsak. I tillegg er dette noe som kommer og går🤔 bilen har gått som en drøm i 1 1/2 mnd nå men helt ut av det blå startet risting igjen. Ingen synlige feil på drivverk smørt opp byttet gummi plata på Aksel bak, ser ingen feil på aksel front. rister ikke i p eller n, men kommer rundt 25-40km/t ca 1800 omdreininger Kan trommel brems gjøre dette eller slitt lager i transfer kassa Tipper jeg fant feilen Quote
Recommended Posts