RuneLien Posted March 12 Posted March 12 Hei.. på min D4, 2013 modell, så er vinduet på førersiden begynt å tulle litt. Dvs at når eg kjører vinduet opp( på auto), så går det helt opp, og så går nesten helt ned før det stopper. Eg greier å kjøre det opp manuelt, men som regel så går det automatisk ned igjen. Jæ... irriterende. Eg har merket at hvis eg 'rugger' litt på det i midt-posisjon, så går det som regel bra opp og lukkes.. Er det noen som har opplevd tilsvarende ? Og har en formening om det er noe som kan justeres/smøres eller byttes ? Takk for alle innspill 🙂 mvh Rune Lien lykkelig med min 3 discovery.. Quote
trondshj Posted March 12 Posted March 12 Regner med at du har forsøkt å "lære" den vindusposisjonen på nytt? Quote
RuneLien Posted March 12 Author Posted March 12 Må innrømme at det har eg ikke hørt om ? gjerne forklar 🙂 eneste eg vet om ang vindus heisen, er hvordan man kan slå av/på den autokontrollen for hev/senk Quote
trondshj Posted March 13 Posted March 13 Med forbehold om feil, men kjør vinduet helt ned, deretter helt opp ved å holde bryteren i heve-posisjon. Slipp bryteren. Løft bryteren og hold den i "opp" i noen sekunder. Normalt vil man høre svake klikk etter 3-5 sekunder og da har bilen lært vindusposisjonen igjen. Må forøvrig gjentas på alle vinduer etter at man har koblet fra batteriet eller fått en annen form for "reset". Vet ikke om det vil løse problemet ditt, men det koster nå lite å prøve. Quote
Recommended Posts