Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisan. I år har familien lyst på ferie litt lenger unna enn Europa. USA er for tiden ikke aktuelt og i Asia har vi vært en del ganger. Vi har nå derfor kastet våre øyne på Afrika. Der har jeg og kona vært på Safari før, men ungene har ikke vært der.

Undret om noen på dette forumet noen gang har leid bil og vært på Safari på egen hånd, nærmere bestemt I Tanzania, Serengeti? Jeg skulle gjerne ha kjørt Land Rover’n nedover hele veien ifra Norge, men det blir det ikke tid til denne gangen. Vi har derfor sett på en del ferdige opplegg med sjåfør og Lounge overnattinger, fint det ,men jeg har en liten kjærlighet for å kjøre selv og har med litt surfing på www funnet at ja det er mulig.  Prisen for en LC er slettes ikke så ille pr dag med fri km. (Land Rovere er ikke like lett å få leid). Gjennomførbart er det, men som så mye annet det ikke bare, bare, å orientere seg online blant de tilbudene som finnes.

Derfor har jeg et lite håp om at kanskje noen på LR forum har erfaringer de kunne tenke seg å dele, steder å besøke, ting vi bør være oppmerksom på når vi er der, ting vi bør ordne før vi drar ifra Norge osv. firmaer man kan stole på osv. 

Safari Afrika 2009.JPG

Bildet er av en litt yngre meg og kona i 2009, sist vi var i Afrika.

Posted

Namibia har 'self drive' safari operatører.

Posted
5 hours ago, qcnr said:

Namibia har 'self drive' safari operatører.

Det finnes i Tanzania og Kenya også :) Det var vel ikke om det finnes jeg lurte på, mere opplysninger om erfaringer, anbefalinger av enkelte? Mottar og gjerne TIPS på PM om folk ikke ønsker å dele her i offentligheten. 👍

Posted

Vi leide fra Avis Safari Rentals i Johannesburg da vi var på tur i Botswana. Ikke noe å utsette på det, men tror ikke de opererer i andre land enn Sør-Afrika. 

Ser også nå at de uansett ikke tillater kjøring i Tanzania med bilene sine (og det hadde jo blitt en drøy kjøretur) - men om dere skulle ombestemme dere mht land, så kan de anbefales. :)