Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har noen vært borti at Nanocom ikke klarer å lese VIN nummer på Defender Td5? 

Har tidligere lest nummeret på samme bil og med samme Nanocom men nå viser den bare FFFFFF. Har prøvd med ekstra strøm og mange ganger men samme resultat. Har også renset alle kontakter og hele ECU. Har sjekket at ledningene fra OBD kontakten Har forbindelse dit de går. Alle andre avlesninger og tester med Nanocomen fungerer som de skal.

Posted

Godt tips. Prøvde nå men fikk ikke tillatelse til å laste oppdateringe ned grunnet IT begrensninger på pc.

Om jeg har forstått det riktig så må oppdateringe lastes ned fra Nanocom sidene først og så kobles Nanocom til pc for å utføre selve oppdateringen. 

Blir litt oppgitt når jeg plages med sånne data ting, får prøve å finne noen til å hjelpe før jeg trykker istykker tastaturet.

Posted

Kom tilslutt i mål med nedlastingen og oppdatering. Tok en lettøl underveis og med både fantasi, kløkt og ukritisk sans gikk det lettere.

Blir spennende å se om det endrer noe. Rapport kommer etter testing i morgen 😀

Posted

Æsj, vart ingen endring så da ligger vel problemet i bilen. Mulig den har en slags identitetskrise på gang. Har prøvd å nulle den ut med å koble fra batteri og legge sammen pluss og minus men det endret heller ikke noe.

Var litt vrien denne..

Posted

Hva slags utfordringer har du siden den må lese VIN?

Posted

Godt spørsmål 😀

Skal legge inn en oppdatert motorstyring som er låst på bilen, krever vin og Nanocom id for å godkjenne før innlegging. Det fungerte fint når jeg la inn 1.utgave 

Posted

Oppfatter ikke Nanocom som et superraskt instrument å bruke men akkurat når det gjelder å si at min bil har FFFFFF som VIN nummer er den superkjapp. Bare brøkdeler av et sekund etter at knappen er trykket konstaterer den bastant at sånn er VIN nummeret. Virker som den ikke gidder å prøve engang, mulig det er et lite spor.

Posted

Prøvde å stikke fingern i jord men det endret heller ikke noe. Har hverfall god jording no 😀

Posted

Jepp, den er vasket helt ren, har også hatt ute ECU og vasket den inni og sett over med lupe.