tormstok Posted January 29 Posted January 29 Fikk i dag plutselig pling og: “Air suspension inactive“ ingen lamper lyser. “Self leveling system inactive“ “Max 60 km/t“ lyset i bryteren for opp og ned slukket og indikatorlampe for ivåreguleeing. Noen som har et tips om hva dette kan være, eller en måte å resette ..? Takker for svar. Quote
MartinM Posted January 30 Posted January 30 Hei Det kan være alt fra en høydesensor til kompressor eller parametere som er uten for gitte verdier. Uten diagnose er det helt umulig å si. Finn noen som kan lese ut feilkoder for deg og slette. Se om det dukker opp feilkode igjen umiddelbart. Martin Quote
tormstok Posted January 30 Author Posted January 30 (edited) Takk for svar, ingen varsellamper lyser, ingen lekkasjer. Bilen synker ikke selv om den har stått noen dager. Kun feilmeldinger i statusskjermen. Skal få lest feilkoder i morgen. Tormod. Edited January 30 by tormstok Quote
MartinM Posted January 31 Posted January 31 Har ikke RR per nå, men en Jaguar XJ8. Den gir feil på luftfjæringen fra tid til annen uten at bilen synker sammen. Årsaken er at systemet registrerer at kompressor ikke klarer å bygge opp nok trykk i tanken over en gitt tid. Skjer typisk ved kaldt vær. Kan være så enkelt i ditt tilfelle også. Martin Quote
trondshj Posted January 31 Posted January 31 Kan høres ut som om det er tørkemiddel som fryser og blokkerer tilførselen - uten at jeg skal påberope meg noen som helst ekspertise på problemet. Quote
tormstok Posted February 5 Author Posted February 5 Noe i nærheten av Gjerdrum som har diagnoseverktøy og kan slette disse kodene...? Quote
tormstok Posted February 6 Author Posted February 6 Fikk lest og slettet feilkoder med Icarsoft, nå er feilmelding borte, så håper det holder:) Et spørsmål på tampen: Kan jeg bruke diagnoseverktøy for BMW X5 på RR L322 ? Kan feilkoder slettes..? Quote
Recommended Posts