Jump to content

Recommended Posts

Posted
valvolainen skrev (På 24.1.2025 den 19.22):

På d3 er det en sensor som synker (som skal flyte) og da registrerer feil nivå. Tilsynelatende blir den vasstrukken(!) 

Takk, det må jeg sjekke ut👍

Posted
1 hour ago, motom said:

Tror kanskje beholderen må byttes men kan jo være verdt å sjekke om den kan "vaskes" på noe vis :)

Det stemmer nok. Var i alle fall det jeg fikk beskjed om da jeg byttet inn min D4 til fordel for D5 og fikk varsel om lavt kjølevæskenivå på vei til bilforhandleren... 

Posted

Jeg fikk også beskjed om at hele beholderen måtte byttes, så nå har jeg kjørt med falsk feilmelding om lavt kjølevæskenivå i 12 år...

Jeg holder selvsagt et visst øye med væskenivået i beholderen, men lar meg ikke stresse av feilmeldingen.

Posted

Komplett tank koster rundt 400,- hos Autodoc for eksempel. 

Er jo bare å bytte når man kjeder seg 🙃

Posted

Kjører også rundt med "intermittent" beskjed om lavt nivå, selv om nivået er helt stabilt. Som mange andre på nett har snakket om så er dette litt kjipt for man slutter å bry seg om en potensielt viktig feilmelding (men så lenge oljetempen ikke går i taket så ... så lenge den giveren funker!). Og jeg har til og med en tank liggende i boden... må få litt ork til å bytte den :D.

On 1/24/2025 at 7:22 PM, valvolainen said:

På d3 er det en sensor som synker (som skal flyte) og da registrerer feil nivå. Tilsynelatende blir den vasstrukken(!) 

...sensortull med anbefaling å bytte tank (enklest) på D4 og...