Nic G Posted December 29, 2024 Posted December 29, 2024 Hei. Alle lys blinker i dashbordet når jeg setter på tenningen. Bilen starter ikke. Kommer opp mange feilmeldinger. Se bilder. Jeg har tatt ut batteriet og ladet det. Det hjalp ikke. Har noen forslag på hva det kan være? PS: Jeg er ikke mekaniker….men kan skru litt. Quote
lafterolf Posted December 29, 2024 Posted December 29, 2024 Først og viktigst, du må fortelle hvilken bil du har. Gjerne motoralternativ og årsmodell. instrumentpanelet ligner på D3 eller RR-sport? er nødblinklyset på også? ikke uvanlig feks om hjerne til transferkasse er full av irr, ta ut batteriet så ginner du den bak batteriet. Vann renner lett inn der. instrumentpanel kan gi samme feil. Du må nok få brukt diagnoseleser og lese ut feil. Quote
valvolainen Posted December 29, 2024 Posted December 29, 2024 Hvor holder du til? Om du ikke har diagnoseapp, er det sikkert noen i nærheten som har for og lese feilkoder😊 Quote
Nic G Posted December 29, 2024 Author Posted December 29, 2024 lafterolf skrev (1 time siden): Først og viktigst, du må fortelle hvilken bil du har. Gjerne motoralternativ og årsmodell. instrumentpanelet ligner på D3 eller RR-sport? er nødblinklyset på også? ikke uvanlig feks om hjerne til transferkasse er full av irr, ta ut batteriet så ginner du den bak batteriet. Vann renner lett inn der. instrumentpanel kan gi samme feil. Du må nok få brukt diagnoseleser og lese ut feil. Hei Det er en D3, 2008 mob. Ja, nødblinken kommer også på. Jeg skal sjekke "hjernen" og få en kompis til å kjøre diagnose. Takk! valvolainen skrev (1 time siden): Hvor holder du til? Om du ikke har diagnoseapp, er det sikkert noen i nærheten som har for og lese feilkoder😊 Sauda. Skal sjekke litt rundt og få kjørt en diagnose. Quote
Nic G Posted January 5 Author Posted January 5 JonBlund skrev (På 2.1.2025 den 22.41): Hva ble resultatet ? Jeg er bortreist og har ikke fått sjekket. Men jeg har bestilt et diagnoseapparat, så jeg skal prøve selv. Regner med at det er rimeligere å kjøpe det og fikse selv enn at den skal på verksted for diagnose. Quote
lafterolf Posted January 5 Posted January 5 Det kommer an på hva du har bestillt, for mest sannsynlig må utbyttet del programmeres, og det er ikke mange diagnosesystemer som kan. Quote
Nic G Posted January 16 Author Posted January 16 (edited) Hei Koblet til iCarsoft diagnoseapparat, og fikk opp to feilkoder. -BCM (Body control module): Driver`s left/right mirror motor feedback circuit. -PAM (Parking assist control module): Rear left inner sensor (Parkeringshjelpsystem) Se vedlagte bilder. Er jo mange feilmeldinger i dashbordet, som ikke kommer på Diagnosen. Får ikke startet bilen. Noen som har en ide hva som skjer med bilen? Nicholas Edited January 16 by Nic G Quote
trondshj Posted January 17 Posted January 17 Rart med varselblinken. Men jeg ville forsøkt å koble til et friskt batteri uansett. Enten kjøpt eller lånt. Må ikke en gang passe i batterikassa så lenge du får koblet det til skikkelig. Quote
Recommended Posts