johnnyhansen Posted Thursday at 03:29 PM Posted Thursday at 03:29 PM Serie 2A: Høyre hjul går tregt når jeg roterer det forover, men roterer greit bakover. Trodde det var bremsesylinder som hang men den har jeg skiftet. Tok av bremsetrommel og forsøkte å rotere og det samme skjer. Kan det være noe i kadangklokka som skrur seg fast når jeg roterer høyre bakhjul forover og løsner når jeg roterer bakover? Quote
lafterolf Posted Thursday at 03:39 PM Posted Thursday at 03:39 PM (edited) Håndbrekket henger ikke? Edited Thursday at 03:40 PM by lafterolf Quote
johnnyhansen Posted Thursday at 04:00 PM Author Posted Thursday at 04:00 PM Nei, håndbremsen henger ikke. Bilen står på stylter og motsatt hjul kan rotere fritt. La akkurat merke til at venstre bakhjul går litt tregt når jeg roterer det bakover og går fint når jeg roterer det forover. Høyre bakhjul har altså problemer i motsatt retning. Quote
johnnyhansen Posted Thursday at 04:25 PM Author Posted Thursday at 04:25 PM Skal løsne mellomaksel og undersøke om det blir forskjell. Quote
johnnyhansen Posted Thursday at 07:15 PM Author Posted Thursday at 07:15 PM Mellomaksel er løs, og en stikkaksel er ute, og fremdeles lugger kadangklokka. Quote
johnnyhansen Posted Friday at 05:35 PM Author Posted Friday at 05:35 PM johnnyhansen skrev (22 timer siden): Mellomaksel er løs, og en stikkaksel er ute, og fremdeles lugger kadangklokka. Litt flaut, men jeg fant feilen! Feilen har oppstått fordi jeg kanskje har forvekslet bremsesko når jeg byttet bakaksel. Da er jo selvfølgelig bremsesko slitt til å passe til den bremsetrommel de var mot. Bremsene hang når jeg roterte hjulene bakover. Litt pussing av toppen på bakre bremsebånd gjorde underverket. Quote
Recommended Posts