Atle G Posted November 24, 2024 Posted November 24, 2024 En lokal (Indre Sogn) bekjent vil selge sin Defender. Familien har hatt bilen i mange år og den har fått regelmessige - men basic - service på et lokalt verksted. Bilen er helt standard med unntak av en skikkelig takgrind med ekstralys. Jeg har hatt bilen i garasjen for en gjennomgang og den gode nyheten er mye er bra... (ramme, bremser, interiør, motor ++++). Nedsiden er at der er mye av det som jeg vil kalle "plukk" som en entusiast kan tygge seg gjennom. Ulike foringer, pokaler, en av dørene er dårlig, kule pitman arm, Webasto virker ikke(Dieselpumpe starter ikke), cross member er rusten (den under bakseter som alltid ruster...), Lekkasje fra toppdeksel motor (motor er så skitten at det er mulig at der er andre lekkasjer). Litt småbulker og siden der ikke er beskyttelse på toppen av forskjermer - så er disse tråkket ned. At klarlakk flasser av flere steder er ingen overraskelse. Så igjen - enhver entusiast kan gjøre alt dette mens ett verksted sikkert tar 60 - 80' (minst) for å ordne dette. Pris? Han håper på 250' - men jeg tror at han må ned til +/- 220'. Markedet bestemmer. Hvis noe er interessert så kan jeg svare på det tekniske - men pris må diskuteres med selger. Quote
Recommended Posts