Jump to content

Hull i EGR rør D4


Norwegianwood

Recommended Posts

Oppdaget en eksoslekkasje på begge sider av motoren og det viste seg å komme fra eksosrørene fra manifold til EGR ventiler. 
selvfølgelig satt disse godt fast men alle 4 boltene som gikk inn i manifold løsnet greit etter litt varming med induksjon.

Var ikke like greit på andre siden og måtte til slutt ut med høyre ventil da en bolt røk….

Disse rørene har en isolasjon på seg festet med et klammer og det ser ut til å være under klammeret problemet oppstår. Har nok vært lekk en stund. Bilen har gått 235000km.

Tipper det er flere uvitende der ute med dette problemet….

er visstnok på 3.0 liter dette problemet oppstår mest.

 

IMG_0900.jpeg

IMG_0899.jpeg

IMG_0901.jpeg

Link to comment
Share on other sites

motom skrev (38 minutter siden):

Hadde det samme på min i sommer. Der hadde jeg også hull i cross-over. Forskjellen er at Egr rørene kan man ta ovenfra, mens cross-over fort blir body-off type operasjon :(

Tenkte jeg måtte ta en kikk på crossover, er nok moden den også😝

Byttet crossover på D3n uten body off så går vel på D4n også🫣

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at en standard røykmaskin med 1 bar overtrykk kan avsløre alt slikt. Kobles enten til innsugnings manifold eller til eksos. Kjøpte en slik på nettet for ikke lenge siden da jeg mistenkte sprek i innsugnings manifold på vår D4. Og ja - den er beregnet til dette bruket 😉 . 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...