BBernt Posted October 25 Share Posted October 25 (edited) Defender 2005, 320 000 km. Prøvd Omega 917 i 750 km for å stoppe motorolje lekkasje. Oljen drypper mellom girkassen og motor og kommer muligens fra bunnpannepakning eller pakning på bakkant av veiva. 3% Omega 917 har ikke stoppet lekkasjen og heller ikke merkbart redusert den. Byttet lokk til kam og pakning til ventildeksel, så der er det tørt og fint. FPR er også tørr. Har noen km til neste motorolje skift, så Omega blir værende i sumpen en stund til. Resterende ca 8 dl kan jeg bruke i hydraulikken på den gamle minigraveren eller 1% blanding rundt på Defenderen. Tenkte å dele min erfaring på forumet siden det ikke er skrevet så mye om dette tidligere. Edited October 25 by BBernt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.