totveit Posted October 8, 2024 Posted October 8, 2024 (edited) Har en D3 for mye, og trenger egentlig ikke 2 "like" biler, og skulle gjerne ha byttet denne ene ut med en litt større bil til turbruk for familien. Kort oppsummert kom jeg over denne til en veldig overkommelig pris da den for 2+ år siden var til PKK med en liste som var uoverkommelig å ta på verksted, og det ble dråpen som fikk forrige eiger til å hoppe over på Tesla. Listen var ikke uoverkommelig i så måte og jeg kjøpte bilen rimelig og tok den heim og satte den i garasjen og puslet på når jeg hadde ledig tid. Kom rundt og fikk bilen gjennom PKK for 1,5 år siden og har hatt bilen som supllement til vår andre 7seters D3. I sommer var det gangs for ny PKK, som den passerte, med tilbakemelding om at nedre bærearmer fremme var såvidt innafor. Disse har jeg nye, men har ikke kommet til å få byttet de enda. Tregner nå som nevnt enda større bil til familien og vår nye medlem på 4 ben og lufter denne for salg. Tenker at vi blir enige om pris, men i området 35 - 50k er en plass jeg føler er passende tatt i betraktning den ikke er feilfri. NB! takgrinden på bildene flytter over på min andre D3 før salget, men mindre noe annet avtales ved salget. Legger den ut her en periode først før jeg legger den ut på finn ila. noen uker. Kjente feil / mangler: lekkasje fra takluke til fotbrønn passasjerside glass i takvindu er knukst fra innsiden, kjenner ikke sår i yttergalss på oppsiden, kun på undersiden inni bilen hengerkontakt ble fjernet ifm. PKK, har ikke kommer til å montere ny. vibrasjon ved enkelte pådrag som jeg ikke blir helt klok på, kjennes på ingen måte ut som converter som jeg har erfart på den andre D3en min, og mistenker egentlig at det kommer av chip / tukling med ECU. ECU er tuklet med i en eller annen grad. MIL lys lyser aldri + den virker kvikkere en min 07 D3 som er urørt. Litt slakk i nedre bærearmer fremme. Har en klakkelyd som jeg tror stammer fra disse. Har nye armer med bolter liggende som jeg ikke har fått tid til å bytte enda. På overtid på regreim! Er innafor på km.stand, men er på overtid på antall år. Fjernkontroll nøkler fungerer ikke. Dette virket tidligere. Mistenkter dårlig ledning i fotbrønn passasjerside - føgleskade av lekkasje fra takluke. Har ikke hatt tid til å sjekke opp. Trenger en 4-hjuls kontroll etter bytte av bærearmer forran. EGR er blendet. EGR sitter imontert, men er nok også kode bort, da den oppførte seg veldig rart når blendingen ble forsøkt fjernet. Blendeplatene ble montert igjen for å få bilen kjørbar igjen. Knapp for valg mellom høy og lavserie responderer ikke. Mistenker det er sølt væske i midtkonsoll. Har ikke fått tid til å undersøke dette nærmere. Diverse som jeg har utbedret enten i forbindelse med opprinnelig PKK og dens mangler, eller feil som har oppstått underveis som jeg har fått gjort noe med: Byttet dynamo jan/februar 2024 Byttet begge øvre bærearmer bak - høst 2022 Byttet foring til stabstag bak - høst 2022 Byttet styrekule/stag V side - høst 2022 Montert nytt speil (kun glass) V side - høst 2022 Skiftet kontakt til begge høydesensorer bak - høst 2022 Byttet H høydesensor - høst 2022 Byttet nedre sstyreaksel - vår 2023 Byttet mansjetter V side fremme - høst 2022 Litt bilder: Kommer ikke på stort mer å si om bilen, selges som lett rep. objekt i den stand og stilling som foresvist til en forhåpentligvis fornuftig pris. Er stort sett i daglig bruk (mer eller mindre, alt etter hvilken bil som er lettest tilgjengelig på tunet 😉 og har nå passert 200k, nærmer seg kanskje 201k på ODO. Treffest på tlf: 99 fem7 8to en8. Ta kontakt ved interesse. Mvh. Torstein Tveit-Erevik Edited October 8, 2024 by totveit Quote
Recommended Posts