safaripaul Posted September 30, 2024 Posted September 30, 2024 Det kom en liten røyksky ut av bryteren til el vindu i min defender 2006. Merker at det er skjedd noe med den og den virker ikke lenger. Har noen en slik liggende? Bare å bestille en fra en delepusher tenker du kanskje, men den er «out of stock» over alt. Vi har jo dette forumet for å hjelpe hverandre, så har du en liggende har du mulighet til å hjelpe en Landrover venn. Quote
kes Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 Never let the magic smoke out Ser det står D2 der, da har jeg nok en slik på en D2-delebil – kan ta en titt. Meeen jeg ville kanskje også sjekket opp i hvorfor den røyk, så ikke neste også ryker. Kan vindhusheisen ha blitt treg så strømtrekket ble for stort, eller er det bare slitasje 🤷♂️ Quote
safaripaul Posted October 1, 2024 Author Posted October 1, 2024 Setter veldig pris på om du kan sjekke hva du har . Enig at det kan være en underliggende årsak til at det røyk. Det var når vinduet ble heiset ned det begynte å ryke, da skulle enn tro belastningen var minst. veldig fint om du kan sende hvis du har. Quote
kes Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 Jeg fant på delebilen. Send meg en PM så tar vi resten der Quote
safaripaul Posted October 2, 2024 Author Posted October 2, 2024 kes skrev (14 timer siden): Jeg fant på delebilen. Send meg en PM så tar vi resten der Sendt PM Quote
robiop Posted October 5, 2024 Posted October 5, 2024 Hva er sjansen, det samme skjedde meg i forrige uke, på min Defender 2006. Er det en slags utløpsdato på disse nå? Jaja, hvis noen har enda en bryter liggende, send meg en melding 😂 @kes Har du en til på delebilen din? Quote
Kimmern Posted October 5, 2024 Posted October 5, 2024 robiop skrev (1 time siden): Hva er sjansen, det samme skjedde meg i forrige uke, på min Defender 2006. Er det en slags utløpsdato på disse nå? Jaja, hvis noen har enda en bryter liggende, send meg en melding 😂 @kes Har du en til på delebilen din? Har liggende jeg å. Spørs hvilke type du ska ha? Er 2 forskjellige. Quote
kes Posted October 5, 2024 Posted October 5, 2024 Ja, jeg har nok en til, men ikke hørt fra @safaripaul om den han fikk fungerte som tiltenkt ennå, var ikke klar over at det er flere forskjellige typer. Quote
robiop Posted October 5, 2024 Posted October 5, 2024 Herlig! Da skal jeg nappe ut denne i mårra og sjekke 👍🏼 Quote
Kimmern Posted October 6, 2024 Posted October 6, 2024 kes skrev (9 timer siden): Ja, jeg har nok en til, men ikke hørt fra @safaripaul om den han fikk fungerte som tiltenkt ennå, var ikke klar over at det er flere forskjellige typer. Det er forskjell på foran og bak. Du ser det på kontakta. Quote
safaripaul Posted October 6, 2024 Author Posted October 6, 2024 Hei. Skriver status her også .Det var ikke helt lik kontakt på bryteren jeg fikk av KES. Det var en liten forskjell på sporet i kontakten slik at bryteren ikke passet. Jeg filte slik at den passet i kontakten, da virket kun vinduet ned. Jeg åpnet min brente bryter å loddet på nye kontaktflater, så brukte jeg styrepinnen i plast fra ny bryter og erstattet de som var smeltet på min gamle. Ble en litt større jobb, men nå fungerer det både opp og ned. Så fikk bruk for deler fra bryteren. Vet ikke hvor lenge dette holder, så hvis det er mulig å få rette bryter setter jeg pris på det. Quote
robiop Posted October 6, 2024 Posted October 6, 2024 (edited) Da kan jeg også oppdatere her. Jeg har tidligere fikset et brudd i kabel ved kabelgjennomføring til dør, og håpet det var samme feil igjen. Åpna opp men der var det i orden. Derfor tenkte jeg denne gang at bryteren var syndern. Tok ut bryteren og prøvde den på motsatt side. Den funka, så da var det ikke bryteren likevel. Åpna opp så jeg kom til på motoren inni døra, målte og fant riktig spenning. Dermed spekulerte jeg i om motoren var gåen. Kjente den ble varm etter jeg hadde jukka bryteren opp og ned 170 ganger. Klødde meg i hodet, spraya litt wd-40 på selve mekanismen, slo litt hardt et par ganger i hele greia, og vips så funka det igjen. Vet ikke om det er en varig fiks eller om motoren må byttes etter hvert. Men akkurat i dag og kanskje i mårra funker det hvert fall. Edited October 6, 2024 by robiop Quote
Recommended Posts