Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nå har det utrulige skjedd, det har rustet hull i bakaksel! Rusten har oppstått fordi forsterkning / pynt ikke har vært helsveist. Dette har nok ført til samling av støv og rust inne i kanalen som var brukt som forsterkning / pynt?

Har investert i nytt billig MIG sveiseapparat med flusstråd. Var spent på sveising med flusstråd uten gass da jeg ikke har prøvd det før. Det ble noe mer sprut, men sveisene ble ganske fine. Har tettet hullet, lagt på litt ekstra sves der det var tynt og helsveist ny kanal / forsterkning / pynt.

Problemet nå er at jeg måtte fjerne stikkaksler og kardang klokke for rengjøring da jeg brant hull under sveisingen og sveisetråden løp ukontrollert inn i hullet. Tenkte å bruke høytrykksspyling for rengjøring innvendig i morgen. Tenker å plugge mot hjullager vekselsvis med fille og spyle fra ender og innover.

Men, jeg har ikke ny pakning til kardangklukka. Er det nødvendig, eller holder det med silikon?

Posted

Tar du ut diffen burde du kunne tørke med vanlig fille, og det burde bli godt nok utrn spyling er min tanke. 

pakningslim burde greie jobben, selv om papirpakning er å foretrekke.

Posted

Takk

Har spylt og ble helt ren. Først ved avfetning, så med såpe i spyler og til slutt godt med rent vann.

Må se om jeg kan få fatt i noe silikontetning på Biltema mens bakakselen tørker i det fine været på Lista i dag.

• 1 year later...
Posted

Lenge utsatt sveisejobb å Defender skal gjøres. Jeg har vært tvilsom på de billige Mig sveiseapparatene. Som gammel sveiser så er flusstråd ukjent for meg. Får jeg lov til å spørre hvilke merke du har kjøpt.  

Posted

Russ T Mettle har akkurat lagt en god video om sveising generelt og veldig gog forklaring på billig apparat og flusstråd. Han har mye bra om LR ellers også