Alf Posted September 3 Share Posted September 3 (edited) Jeg har en problem med tyverialarmen på bilen. Den har en tendens til å starte helt uten grunn. Først trodde jeg det var på grunn av at hunden satt i bilen mens jeg var i butikken og at hunden kanskje gjorde at bilen beveget seg. Men når alarmen også går når den står i garasjen så begynner man å lure litt. Jeg bor på et avsides sted hvor men ikke engang behøver å låse bilen. Hva vil skje hvis jeg fjerner sikringen til alarmen. Vil den sikringen kun kutte tyverialarmen eller vil den også kutte alle andre alarmer på bilen som eventuelt har med sikkerheten å gjøre. Jeg har en 2007 mod. Edited September 3 by Alf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trondshj Posted September 3 Share Posted September 3 Kan være en av sensorene som registrerer om en av dørene er åpne eller ikke. Opplevde dette på fruens Disco Sport. Vi trodde vi hadde en irriterende nabo, men så viste det seg at det var vi som var den irriterende naboen. 😛 Det var sensoren for panseret, så kontakten til nevnte sensor ble forskriftsmessig kortsluttet, og siden så har ikke det vært noe problem. Det er vel en ikke helt ukjent problemstilling på FL2 heller, så du kan jo gjøre et forsøk å se om det gjør noen forskjell. Hvordan man eventuelt stilner en alarm er vel et litt tabu å snakke om på et åpent forum. Eventuelt kan du se om du kan la være å låse bilen i garasje/på gårdsplassen og se om du får feilmelding i dashen mens du kjører om at en dør eller et panser er åpent. Da har du i såfall synderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alf Posted September 3 Author Share Posted September 3 Jeg vet at føleren i dørene er veldig følsom, har opplevd det. Jeg får aldri noen feilmelding angående panser eller dører. Alarmen bare starter sånn helt uten videre. Og det er ingen i nærheten av bilen. Men jeg skal sjekke den i panseret. Når jeg tenker på det så har som regel alarmen gått etter at jeg har hatt panseret oppe. Ikke med en gang men kanskje i løpet av dagen etter parkering. Men hvis det ikke forbedrer seg så får jeg fjerne sikringen og se hva som skjer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts