Jump to content

Recommended Posts

Posted

Etter mange år med fortvilelse gir jeg nå opp Fluid Film fra Rettedal. Kjøpte en pakke med sprøyteflaske, dyser og  FF Nas m.m. Problemet er at FF ligger i bunnen av sprøyta og kommer bare tidvis gjennom dysa i korte perioder, ellers kommer stort sett luft.

Har snakket flere ganger med Rettedal uten at hans anbefaling har hjulpet.

Videre har jeg brukt vips, varmet opp FF + kompressor, luftslange og sprøyte uten forbedring.

Prøvde også å tynne ut FF med FF Liquid. Til slutt kjørte jeg på med større kompressor og med fornyet håp er grensa nå nådd. Det er utfordrende nok å ligge under bilen uten å få forseglet min kommende klassiker og eneste kjøretøy gjennom de siste 20 årene.

Tror Rettedal har partier de selger med svært forskjellig konsistens da jeg tror de tapper kannene fra store beholdere. Fikk ikke bekreftet dette da jeg ba om å få sendt en ny kanne som Goodwill..

Regner med andre har hatt samme utfordring, hvordan er dette blitt løst av gruppen?

Posted

Sjekk med Matti Funderud på Eidsberg Antirust.

Jeg har den første utgaven sprøyte og har samme problemet bare i mindre grad.

Sist klippet jeg av dysespissen på ene slangen og da blir det ihvertfall nok belegg.

Posted

Må løse dette nå, bilen står på bukker med demonterte skvettlapper.

Takk for tips med å klippe bort dysa, men vemter litt siden den kan være greit å ha. 

Finnes det noe annet Lurium jeg kan putte i sprøyta eller ny sprøyte? 

Posted

Been there, done that.

Får kanskje skyss til Bilextra og BT i morgen for å sjekke væsker. Viskositeten er viktig å få rett slik at den kommer ut av sprøyta samtidig som den sticker til ramma. 

Posted

Jeg varmer den opp, setter dunken i et vannbad. Inni ramma varmer jeg den opp i en kjele så den blir helt flytende. Da dekker den og kryper noe helt sinnsykt.

Posted

Har varmet FF og alt tilhørende FF er i berøring med før sprøyting. 

Men bør fyre opp primusen for å koke FF i morgen før siste sprøytingsforsøk. 

Dette er min sprøyte. 

Screenshot_20240830_224926_com.android.chrome.jpg

Posted

Sprøyta jeg har mangler avstengning foran.

Det spruter litt etter at avtrekker er sluppet.

Hvis jeg er for rask blir det andre ting som dusjes også.

Gautesomaldrikommertilåruste

Posted

Den sprøyta du har vil nok slite ja. Biltema har en tilsvarende til understellsmasse, og sauefett nekter den å ta. 

jeg kjøpte sett med sauefett og sprøyte lik kes lenket til, og det var en helt annen verden.

Posted

Kompressor er innstilt på 8 bar, ser nå at anbefalt trykk på tb301 sprøyta er 4-6 bar på sprøyting og 8 bar på hulromsdysa. Min røde sprøyte har kanskje samme arbeidsområde?

Prøver nå med redusert trykk, noe som også passer mitt lynne.

Posted
ebh skrev (17 timer siden):

Jeg bruker også samme sprøyte som sist nevnte her. Varmet i vannbad synes jeg den sprøyter veldig bra 🤙🏻

O'lykke! Varmet opp FF i vannbad til svært høy temperatur. På med sveise hanske og sprutet som bare det! Tar bare bakre del før PKK nå som jeg er ovenpå. 

Takk for gode tips til dere alle.