Alb Posted August 18, 2024 Posted August 18, 2024 Godkjennes et Mountney Classic sportsratt ved EU kontroll, eller bør jeg sette på originalrattet for dagen? Quote
lafterolf Posted August 19, 2024 Posted August 19, 2024 Vanligvis går det greit om du viser TUV-godkjenningspapirer, uten det har jeg aldri fått godkjenning uten å bytte ratt. men å bytte er gjort på to minutter. Quote
Mr. Croft Posted August 19, 2024 Posted August 19, 2024 Er ikke dette også litt avhengig av årsmodell på bilen? Mener å huske at det skal være enklere med uoriginalt ratt på eldre biler. Quote
krokansjefen Posted September 2, 2024 Posted September 2, 2024 Min erfaring er at det kommer helt an på kontrolløren.. Bruk mountney-rattet, men monter på en hurtigsving-tapp. Er du med på kontrollen da, så blir kontrolløren i harnisk for knappen, du skrur den av, og alt er i orden...😄😄 Quote
gautes Posted September 3, 2024 Posted September 3, 2024 Det ligger et liknende ratt som trådstarter har avbildet ute hos EWS. Du vil ikke like å se de sprekkene rattet har fått etter litt bruk i en LR. For ikke å snakke om å føle dem inn i brystet ved et evt. uhell. Men,ja, jeg har et liknende problem selv og bytter ratt ved hver PKK. Mye mindre pes og irritasjon for kontrolløren.. Quote
Alb Posted September 3, 2024 Author Posted September 3, 2024 Kontaktet Mountney, og det er ikke TÜV godkjent. det er også ganske mykt, lett å bøye, tror jeg skal skaffe noe annet etterhvert. Quote
Jon O Posted September 3, 2024 Posted September 3, 2024 Jeg liker original rattet. Kanskje en av få... Quote
Alb Posted September 3, 2024 Author Posted September 3, 2024 👍 Jeg kjørte med det lenge. Synes det blir litt stort bare. Quote
gautes Posted September 5, 2024 Posted September 5, 2024 Min unnskyldning er at jeg har skinne på venstrebeinet pga dropfot. Med stort ratt butter kneet i rattet før foten kommer opp i clutchpedalhøyde. Sjekket for 30ish år siden, men mye styr for godkjenning pga eget initiativ. Ble mumlet litt om feil bil og automat også og da forsvant lysten. Quote
lafterolf Posted September 5, 2024 Posted September 5, 2024 Alb skrev (På 3.9.2024 den 23.22): 👍 Jeg kjørte med det lenge. Synes det blir litt stort bare. defender sport steering wheel er et originalt GT-ratt. Har aldri hatt problem på pkk med det. Desverre passer det bare på biler med 48-spline rattstamme. samme ratt har minibiler på nittitallet. jeg har solgt mitt, men i lenken ser du hvordan det ser ut. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.