Alb Posted August 18 Share Posted August 18 Godkjennes et Mountney Classic sportsratt ved EU kontroll, eller bør jeg sette på originalrattet for dagen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted August 19 Share Posted August 19 Vanligvis går det greit om du viser TUV-godkjenningspapirer, uten det har jeg aldri fått godkjenning uten å bytte ratt. men å bytte er gjort på to minutter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Croft Posted August 19 Share Posted August 19 Er ikke dette også litt avhengig av årsmodell på bilen? Mener å huske at det skal være enklere med uoriginalt ratt på eldre biler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted August 19 Share Posted August 19 Før 1971 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krokansjefen Posted September 2 Share Posted September 2 Min erfaring er at det kommer helt an på kontrolløren.. Bruk mountney-rattet, men monter på en hurtigsving-tapp. Er du med på kontrollen da, så blir kontrolløren i harnisk for knappen, du skrur den av, og alt er i orden...😄😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted September 3 Share Posted September 3 Det ligger et liknende ratt som trådstarter har avbildet ute hos EWS. Du vil ikke like å se de sprekkene rattet har fått etter litt bruk i en LR. For ikke å snakke om å føle dem inn i brystet ved et evt. uhell. Men,ja, jeg har et liknende problem selv og bytter ratt ved hver PKK. Mye mindre pes og irritasjon for kontrolløren.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alb Posted September 3 Author Share Posted September 3 Kontaktet Mountney, og det er ikke TÜV godkjent. det er også ganske mykt, lett å bøye, tror jeg skal skaffe noe annet etterhvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon O Posted September 3 Share Posted September 3 Jeg liker original rattet. Kanskje en av få... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alb Posted September 3 Author Share Posted September 3 👍 Jeg kjørte med det lenge. Synes det blir litt stort bare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted September 5 Share Posted September 5 Min unnskyldning er at jeg har skinne på venstrebeinet pga dropfot. Med stort ratt butter kneet i rattet før foten kommer opp i clutchpedalhøyde. Sjekket for 30ish år siden, men mye styr for godkjenning pga eget initiativ. Ble mumlet litt om feil bil og automat også og da forsvant lysten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted September 5 Share Posted September 5 Alb skrev (På 3.9.2024 den 23.22): 👍 Jeg kjørte med det lenge. Synes det blir litt stort bare. defender sport steering wheel er et originalt GT-ratt. Har aldri hatt problem på pkk med det. Desverre passer det bare på biler med 48-spline rattstamme. samme ratt har minibiler på nittitallet. jeg har solgt mitt, men i lenken ser du hvordan det ser ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.