Velocette Posted July 2, 2024 Posted July 2, 2024 Biler kjørt i oslogryta har ofte mer rustdannelse enn i andre områder. ;-( Biltema hulromsolje har jeg god erfaring med. Oljen penetrerer i overflaterusten. Jeg kjører bilen opp på hjemmelagde planker, slik at jeg kommer under bilen. Sprayer områder som er rustbrunt - som så endrer farge til mørkere brunt. En halv times aktivitet. Det mørkner til under sprayingen - men det er bare brilleglassene som har fått noe av overskuddet. 😉 Det er ofte vind på Sørlandet, så de dagene unngår jeg. På min Freelander 2 har jeg gjort dette annen hvert år i 10 år nå. Selvgjort er velgjort - til en pris av kr.100.- Quote
Vidar S Posted July 2, 2024 Posted July 2, 2024 Høres ut som du bruker den med rå linolje - Rustbeskyttelsesmiddel, linoljebasert, 1 l V.nr. 36-2452. Den er veldig god og dessuten miljøvennlig. Etter sprøyt og søl er det bare å vaske seg med såpe og vann, og ingen skader ved rester på bakken, bare nedbrytbar matolje. Quote
Recommended Posts