Espen Olsen Posted June 9, 2024 Posted June 9, 2024 (edited) Er det noen som vet hva denne dingsen er? Det ser ut som en sensor av et eller annet slag og ledningen går opp i området rundt der Webastoen regjerer i ledningskaoset.. Edited June 9, 2024 by Espen Olsen dobbel bilde Quote
Jason Posted June 9, 2024 Posted June 9, 2024 Det ser ut som temp sensoren som gjør at Webastoen autostarter når det er kaldt. Jeg har koblet denne fra på min bil for å unngå at Webastoen starter automatisk på småturer osv. Quote
Espen Olsen Posted June 10, 2024 Author Posted June 10, 2024 Det rimer. Da fjerner jeg den. Det er greit med Webasto men helst hvis jeg selv har kontroll. Jeg vil ha en minimalistDefender. Jeg har fjernet AC-anlegget og det ble umiddelbart færre rør og mer oversikt. Quote
lafterolf Posted June 11, 2024 Posted June 11, 2024 På vintertid er det fint at webasto kobler inn selv når motortempraturen blir lav. Den kobler ut når motoren når 60-grader. Quote
motom Posted June 11, 2024 Posted June 11, 2024 Mener du kan koble til egen bryter i tillegg hvis du vil styre webasto manuelt. Denne sensoren er vel den som skrur på webasto når det er under 4-5 grader ute, i.e. når man trenger den som hjelpevarmer... Quote
Jon O Posted June 11, 2024 Posted June 11, 2024 (edited) Jeg kuttet svart ledning på toppen av Webasto når bilen var nesten ny, starter den bare når jeg selv vil ved å trykke på flamme knapp. Da går den sin syklus. Jeg har aldri hatt problemer med Webastoen fra 2006. Bilen har gått 295000. Edited June 11, 2024 by Jon O Quote
Espen Olsen Posted June 12, 2024 Author Posted June 12, 2024 Webastoen hos meg har aldri gått automatisk, jeg har alltid måtte starte den manuelt med flammeknappen. Da lar jeg det bare være som det er. Quote
Espen Olsen Posted June 14, 2024 Author Posted June 14, 2024 Ny del jeg ikke gjenkjenner. Jeg er nå i gjenoppbyggingsfasen etter å ha skiftet torpedovegg og fordelingskasse. Dette er åpenbart en interiørdel men hvor skal den være? Quote
lafterolf Posted June 15, 2024 Posted June 15, 2024 Vanskelig å se størrelsen, men skal ikke den blikkplata bak instrumentene? Quote
Espen Olsen Posted June 15, 2024 Author Posted June 15, 2024 Takk. Det stemmer. Den eneste metalldelen i det området og den som gir rigiditet. Den viste seg å skulle være under instrumentpanelet, over "cowling" eller hva det heter som dekker kabelkaoset rundt rattstammen. Dashbord og hele innsiden montert på torpedoveggen er nå ferdig montert. Puh. For noe RÆL! *Dårlig kvalitet plast* som sprekker, pressplugger i plast som er åpenbart engangs og helt umulige først å demontere og deretter like umulige å montere igjen (de få som ikke er ødelagt).. Metalldeler som knapt er grunnet og dermed delvis dekket med kryprust. Wirer for operasjon av klaffer og spjell til varmeapparat (hvor er vamen?) som trekkes i skarpe vinkler rundt drittplasten. På min gamle serie 1.5 var det null dritt. Alt var enkelt og det var uansett null varme. (Brrrrrr....). Heldigvis er jeg nå kvitt AC-skiten (som riktignok virket) men som lagde mer rørføringskaos. Den er demontert komplett, borte og tilgjengelig for bytte med noe kult, mekanisk og enkelt. Quote
gautes Posted June 16, 2024 Posted June 16, 2024 (edited) Nå vet vi at sommeren blir skikkelig kokvarm og svett. Slik er det jo alltid når man stiller uforberedt. Med Varme Hilsner fra ensomikkelikerACvær Edited June 16, 2024 by gautes Quote
Espen Olsen Posted November 1, 2024 Author Posted November 1, 2024 Ny quiz, hva kan dette være? Nå har jeg satt sammen bilen igjen og dette er de siste delene som foreløpig ikke har funnet hjem... Quote
Camarogeddon Posted November 1, 2024 Posted November 1, 2024 Plastdelene til venstre er vel dekslene over dørstopperne til dørene foran, om jeg ikke husker feil. Stålbitene var det litt værre å dra kjensel på umiddelbart... Quote
gautes Posted November 2, 2024 Posted November 2, 2024 Det er bra jobba. Jeg har sett adskillig større hauger med restdeler selv etter mindre jobber. Quote
Espen Olsen Posted November 2, 2024 Author Posted November 2, 2024 Jeg tror stålstrimlene hører hjemme inne i kupeen, gjerne ved setekassa et sted. Takk for tipset med plastdekslene. Quote
Camarogeddon Posted November 3, 2024 Posted November 3, 2024 (edited) Jeg tror jeg fant stålstrimlene dine.. Bak forsetene på falsen til setakassa, for å gi lokkene over batteri og ECU kassene noe å feste mot i bakkant. Se bilder av begge deler under på min bil. og ja, det er 4 hull i mine og, men bare 2 er i bruk. Og plastdekslene for ordens skyld: -C Edited November 3, 2024 by Camarogeddon Quote
Espen Olsen Posted November 3, 2024 Author Posted November 3, 2024 Takk og takk. Jeg ser bildene og plutselig dukker det opp tilsvarende i hodet fra da jeg plukket det ned. Quote
Recommended Posts