Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Er det noen som vet hva denne dingsen er? Det ser ut som en sensor av et eller annet slag og ledningen går opp i området rundt der Webastoen regjerer i ledningskaoset..

image.jpeg

Edited by Espen Olsen
dobbel bilde
Posted

Det ser ut som temp sensoren som gjør at Webastoen autostarter når det er kaldt. Jeg har koblet denne fra på min bil for å unngå at Webastoen starter automatisk på småturer osv. 

Posted

Det rimer. Da fjerner jeg den. Det er greit med Webasto men helst hvis jeg selv har kontroll. Jeg vil ha en minimalistDefender. Jeg har fjernet AC-anlegget og det ble umiddelbart færre rør og mer oversikt. 

Posted

Mener du kan koble til egen bryter i tillegg hvis du vil styre webasto manuelt. Denne sensoren er vel den som skrur på webasto når det er under 4-5 grader ute, i.e. når man trenger den som hjelpevarmer...

Posted (edited)

Jeg kuttet svart ledning på toppen av Webasto når bilen var nesten ny, starter den bare når jeg selv vil ved å trykke på flamme knapp. 

Da går den sin syklus. Jeg har aldri hatt problemer med Webastoen fra 2006. Bilen har gått 295000. 

Edited by Jon O
Posted

Ny del jeg ikke gjenkjenner. Jeg er nå i gjenoppbyggingsfasen etter å ha skiftet torpedovegg og fordelingskasse. Dette er åpenbart en interiørdel men hvor skal den være?

image.jpeg

Posted

Takk. Det stemmer. Den eneste metalldelen i det området og den som gir rigiditet.

Den viste seg å skulle være under instrumentpanelet, over "cowling" eller hva det heter som dekker kabelkaoset rundt rattstammen. 

Dashbord og hele innsiden montert på torpedoveggen er nå ferdig montert. Puh.

For noe RÆL!

*Dårlig kvalitet plast* som sprekker, pressplugger i plast som er åpenbart engangs og helt umulige først å demontere og deretter like umulige å montere igjen (de få som ikke er ødelagt)..  Metalldeler som knapt er grunnet og dermed delvis dekket med kryprust. Wirer for operasjon av klaffer og spjell til varmeapparat (hvor er vamen?) som trekkes i skarpe vinkler rundt drittplasten.

På min gamle serie 1.5 var det null dritt. Alt var enkelt og det var uansett null varme. (Brrrrrr....).

Heldigvis er jeg nå kvitt AC-skiten (som riktignok virket) men som lagde mer rørføringskaos. Den er demontert komplett, borte og tilgjengelig for bytte med noe kult, mekanisk og enkelt.

Posted (edited)

Nå vet vi at sommeren blir skikkelig kokvarm og svett.:P

Slik er det jo alltid når man stiller uforberedt.

Med Varme Hilsner fra ensomikkelikerACvær

Edited by gautes
  • 4 months later...
Posted

Det er bra jobba. Jeg har sett adskillig større hauger med restdeler selv etter mindre jobber.

Posted (edited)

Jeg tror jeg fant stålstrimlene dine..

Bak forsetene på falsen til setakassa, for å gi lokkene over batteri og ECU kassene noe å feste mot i bakkant.

Se bilder av begge deler under på min bil. og ja, det er 4 hull i mine og, men bare 2 er i bruk.

image.png

Og plastdekslene for ordens skyld:

image.png

-C

Edited by Camarogeddon