Pet Posted June 3 Posted June 3 Hei, Venter i spenning på min første Defender (110) som leveres til høsten. Bilen har Matrix LED som sikkert fungerer veldig bra, men etter å ha hatt ekstramontert LED bar på de siste bilene mine sliter jeg litt med å legge fra meg tanken om å ha ekstralys på den nye bilen også. I den forbindelse lurte jeg på om noen hadde erfaring med Urban Automotive sin lys bar festes på taket i en «pod» som går litt i ett med bilen? Syntes disse ser skikkelig tøffe ut, men er redd for at det kan bli litt mye vindstøy/ulyder. Har også sett at det kan kjøpes et tilsvare kit med LED lys fra Kina til en brøkdel av prisen, men regner med at dette er noe ræl? Har noen erfaringer å dele blir jeg veldig takknemlig! Legger ved bilde som illustrasjon. Quote
Ranger Posted June 4 Posted June 4 Hei og velkommen til LR Forumet. Gratulerer med kult bil kjøp. Jeg har hatt noen prøveturer i 110 og kikket på 90`er hos forhandler i Oslo. Jeg har også sett kitet som Urban selger og som noen av bilene på finn.no har. Det gir bilen karakter, men vet ikke om jeg liker det. Et spørsmål jeg lurer på er om det blir godkjent på PKK i Norge siden bilen er ikke typegodkjent med dette kittet? Gir det ikke lys/skinn på panseret? Quote
trondshj Posted June 4 Posted June 4 Velkommen til forumet ja. Og med fare for å ikke svare på spørsmålet ditt i det hele tatt, så er det foruten det @Ranger nevner en ting jeg hadde tenkt på - og det er vindstøy. Når det er sagt, så ville jeg testet bilen i høstmørke oppover vestsiden av Ådalen før jeg hadde investert i ekstralys. Har ikke testet Defender, men LED-lysene til Discovery 5 er faktisk tilstrekkelig for mine øyne som snart er et halvt århundre gamle. På gamlebilen (Discovery 4) var imidlertid ekstralys oppe til vurdering opptil flere ganger. Quote
tnj Posted July 30 Posted July 30 Def har to enkle 7" standardinnsatser som er OK, men ikke noe å slenge ræva i taket over. Junior monterte nå en lang bar på bøyle som bl.a. FamousFour selger til en tusenlapp +mva. Rimeligere Namron som gjør nytten der elg ferdes. 🙂 Skal se om jeg kan akkompagnere med et bilde i morgen Quote
motom Posted July 31 Posted July 31 Ser kult ut men husk også at det ofte gir mye lys på panseret, noe som ikke er så behagelig å kjøre med. Som arbeidslys eller off-road lys fungerer det bedre Quote
shockstar Posted November 9 Posted November 9 Har dette på min 110. Samme typen som du la ved bilde av. Synes dette fungerer superbra. Opplever ikke at det er lys på panser slik som motom skriver 😄 Quote
motom Posted November 9 Posted November 9 Så bra, disse er sikkert litt bedre enn de rimelige variantene jeg hadde Quote
Recommended Posts