Jump to content

Deler en bør ha i garasjen. Serie 3 Exmil

larslab

Recommended Posts

Heisann, 

etter å ha lest alt mulig rart på dette forumet siden en var 16 år. Har jeg endelig skaffet meg en Land Rover. Endte med en Land Rover Serie 3 exmil. Bilen kommer levert på «tunet» om en 2 ukers tid. Jeg jobber på skip og ikke hjemme før en 4 uker. 🙁

Dog seiler jeg både i Danmark (LR Parts)  og England (diverse forhandlere), så tenkte jeg skulle utnytte muligheten til å kjøpe inn litt diverse av pakninger og annet smått enn alltids kommer til å trenge.

Bilen har stått stille noen år, men blitt flyttet på nå og da. Motoren starter og går pent. 
Alt av olje osv kjøper jeg i Norge. (Litt vekt begrenset) 

men pakninger? Skruer som er sjekt å ha? Rep.sett til forgasser? Bremsedeler? 
hva bør en ha liggende som ny seriebil eier? 

Planen er å få kjørt bilen på EU kontroll så fort som mulig. Deretter bruke mangellapp listen som arbeidsliste i første omgang.  Noen gode steder på Nesodden/Drøbak som kjenner gamle engelske biler? 
og blir nok en prosjekt tråd med biler etterhvert til allés gled slik dere har gleder med i alle disse år! 

Alle deler du har liggende får du ikke bruk for.

De du mangler er derimot hyppig etterspurt.

Men Vidar er en klok mann.

Etter mange år har eg funne ut at det einaste eg kjøper i forkant av problem er oljefilter, prøver å bytte olje og oljefilter på våren hvert år. Litt teit at dette blir unødig utsett fordi eg ikkje tenker på det. Så eg pleier å kjøpe nok til at eg har iallefall nesteårs oljefilter i boden, når eg bestiller andre ting. Dei er ikkje dyre eller tar mykje plass, men er mykje styr å utsette oljeskift når det er no du har tid, lyst og krefter.

Lucas, meg og ein rekke andre har laga mykje av det elektriske i bilen, så ledningar, terminalkoplingar og sikringar har eg alltid tilgjengeleg.
Men innser mens eg skriv dette, at desse delane er mest fordi boksen tar så liten plass i bilen, at eg ikkje gidder å ta den ut. Og at elektriske problem er faktisk noko eg trur eg kan feilsøke og fikse om det blir feil underveis. Erfaringa er og at den vanlegaste feilen eg klarer å fikse, er at eg setter ledningen som også løsna sist tilbake på plass...

Har ellers masse deler eg nok ikkje trenger på lang tid om nokon gong.