Jump to content

Recommended Posts

Posted

Må i gang med vindussveiv og innvendig dørhåndtak som ikke funker. Noen stalltips før jeg setter i gang?

Dørhåndtaket ble "fikset" for et par år siden av mekaniker som gjorde andre ting med bilen, men det varte ikke lenge så får gjøre et forsøk selv.

Vinduet sveiver ikke opp uten å skyve det oppover samtidig med sveiving. Sveiving ned funker til litt over halvveis ned, der er det bom stopp.

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Fikk ordna det. Vinduet stoppet pga bulk i dør som måtte bankes ut.

Innvendig dørmekanisme dro ikke spak langt nok for å åpne dørlås, fikk modifisert med noen skiver på håndtaksmekanismen så den trekker tidligere i spaken.

Fjæren har jeg ikke satt på igjen, da jeg prøvde trakk den bare håndtaket i permenent i åpen stilling, så noe har jeg gjort feil. Men det fungerer fint uten fjær og med skiver, så jeg bare droppet den. Har ikke funnet noen video som viser hvordan dette skal fungere og gidder ikke åpne andre dør for å finne ut, men hvis noen har link til video eller forklaring post gjerne. 

Låsesylinder på bakdør ser ut til å være knukket. Den fungerer med nøkkelen og låser opp/igjen, men er helt løs og kan trekkes ut med to fingre. Litt redd den skal dette ut under kjøring.

Må jeg demontere alt på bakdør for å få ut biten som sitter igjen og montere ny sylinder? Eller er det bare å dytte den gamle inn med litt epoxylim på tuppen?

IMG_2708.jpeg

Edited by Alb
Posted

Prøv å pirke litt og se om resten kommer ut.

Har du en ny låsesylinder kan du måle og bore litt forsiktig.

Liming, hvis det funker,er point of no return.

For øvrig ser låsesylinderen ut som den ikke har noen særlig virksomme tapper.