Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jeg kjøpte en dji 3 pro mini forrige sommer. Entusiastisk som jeg var ladet jeg dronens batteri og satte meg inn i systemet. Dessverre ble det ingen flygning pga visse omstendigheter.  Nå vil jeg ut og ta noen klipp. Litt glømsken som jeg er  at jeg ikke kan huskes  hvordan den lades. Ifølge bilde av dronen med tillegg så er ikke lade/eliminator med. Likevel jeg har letet høyt og lavt blant de mange  ladere som jeg har men ingen som passer. dji pleier jo også å ha sin logo på delene.

Er det  noen som har denne dji 3 pro mini  som kanskje  kan hjelpe.  
De skal bli interessant å se bilder med blant annet LR Defender.

Tidligere hadde jeg en av de litt  tyngre dji dronene, men den hadde litt annen profil ad ladning. Den funker men  er litt gammeldags.

Vel, etter å ha sett en informativ youtube video som blant annet viser at det ikke behøves spesiell laderen, Det følger med en spesial kabel som plugges i dronen med batteriet montert. Problemet er at den som skal inn i adaptert/laderen ikke passer. Ser ut som de vanlige men er litt " inntrykt".

Edited by LandRover
Feil i teksten.
Posted

Etter flere timers fundering og prøver så viste det seg at en eller annen må ha trådd på stikket som skal inn i en vanlig usb lader. Med litt møye så greide jeg å fikse den. 

Posted

Hei. Disse lades av med USB C. kabel. Kjøp deg ett kabel som er litt større en vanlig og ett lader av bedre kvalitet som kan lader fortere. Batterier får du ca 25mins bruk. 

neil 

IMG_2610.jpeg

IMG_2611.jpeg

IMG_2612.jpeg

IMG_2614.jpeg

IMG_2615.jpeg

Posted

Et lite drone spørsmål.

Hvor god er "follow me" funksjonen på DJI 3 pro? Er det nok sensorer på den til å følge etter bil i skogen?

Del gjerne erfaring.

Posted
5 hours ago, campbell said:

Hei. Disse lades av med USB C. kabel. Kjøp deg ett kabel som er litt større en vanlig og ett lader av bedre kvalitet som kan lader fortere. Batterier får du ca 25mins bruk. 

neil 

Takker så mye. Jeg hadde en Mavic Air før denne med tre batterier men den ble så lite brukt at jeg når jeg kjøpte mini 3 pro så valgte jeg bare et batteri. Et batteri er dog lite, men med en hurtig lader til bilen burde et gå på en måte og om nødvendig får jeg kjøpe et par til. 

Det tok aldeles for lang tid til å lade batteriet med et vanlig adapter/lader. Et absolutt måste med en hurtig lader!

Posted
47 minutes ago, KethilF said:

Et lite drone spørsmål.

Hvor god er "follow me" funksjonen på DJI 3 pro? Er det nok sensorer på den til å følge etter bil i skogen?

Del gjerne erfaring.

Går greit å følge etter en bil på grusvei, men den kan miste «fokus hvis det er mye ting som kommer imellom bil og dronen. Du må bare prøve deg frem på hva som fungere best. 

30 minutes ago, LandRover said:

Takker så mye. Jeg hadde en Mavic Air før denne med tre batterier men den ble så lite brukt at jeg når jeg kjøpte mini 3 pro så valgte jeg bare et batteri.

Har også ett Mavic Air som brukes alt for lite. Står på det meste til pynt.