Jump to content

Recommended Posts

Posted

På et Landrovertreff for en halv mannsalder siden så kjøpte jeg en billig plastmodell (Airfix 1:48) fra klubbshopen. Planen var at denne skulle bygges og settes inn i en ramme som jeg kjøpte fra Ikea. Omtrent på samme tid så var jeg en tur i Australia, og der plukket jeg med meg litt sand fra Simpson Desert med tanke på akkurat dette med plastmodellen.
Så, nå i påsken hvor jeg stort sett har sittet hjemme, så fikk jeg ånden over meg og stakk ut og kjøpte lim og hobbylakk. En kjapp kveld med bygging og maling var alt som skulle til, og så fant jeg frem ramme og sand (som jeg til alt overmål fremdeles visste hvor jeg hadde, selv etter 20år). Så måtte jeg ut og handle noe vannfarver for å lage bakgrunn, og vips så var det ferdig.

Kostnader for hobbyer bør en jo ikke prate om, men modellen kostet jo bare 105,-.

Lim, lakk, vannfarver, og pensler kom på ca 1000,-. Flybillett t/r Australia pluss opphold ca 50.000,- så "kunstverket " ble alt annet enn billig 🙈

LR109 box 800.jpg

LR109 side 800.jpg

Posted (edited)

"<- Road. Land Rover only" :D

Jeg har forøvrig sett litt på den samme modellen fra Revell. Tror jeg må bestille meg en slik en også, nå som jeg har lim og lakk. :)

Edited by HansChristian