Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noe som har et sted eller to å anbefale for pulverlakking av felger på Østlandet?
Trenger å få sandblåst og pulverlakket exmill stål felger. Noen som har noen gode erfaringer?

Posted

Jeg sandblåste og lakkerte ex-milfelger hos Rånås Lakk i Trømborg for 12 år siden. Tror det var lakk, ikke pulverlakk, men felgene holdt veldig bra til de ble tatt av bilen i 2019.
Felgene ligger nå og venter på min seriebil 🙂 og jeg trenger ikke lakkere dem (men de må nok vente litt til 😐)

Posted

Jeg må innrømme at pulverlakk på felger skuffer meg litt.

Spesielt er det ikke lett å flekke på de uunngåelige lakkskadene.

Posted

Pulverlakk er plastpartikler som varmes opp slik at de smelter utover og dekker overflaten. Min erfaring er som Gautes - det er vanskelig å vedlikeholde når de uunngåelige rustflekkene kommer.

• 1 month later...
Posted

Pulverlakk er plastpulver som smeltes på delen og blir til et sammenhengende lag med plast. Det er veldig vanskelig å jobbe med/fjerne når det blir gammelt og delene begynner å ruste i de små uunngåelige punktene der plasten ikke dekker helt. Dette ver jeg av erfaring med en motorsykkelsylinder. Men: YMMV - Your Milage May Vary...

• 2 weeks later...
Posted

Anbefaling av pulverlakkering, er å ikke pulverlakkere. Det blir bare skjult rust under. Pulverlakkering fungerer der det ikke utsettes for slitasje og vann..........vil si mest innendørs. :D

Posted

Har fått sandblåst og pulverlakkert mange aluminiums felger opp gjennom årene og er veldig fornøyd. Når det gjelder stålfelger derimot så ville jeg ha lakkert disse - etter skikkelig rengjøring. Sandblåsing / StripAll eller tilsvarende. 

Posted

Jeg fikk galvanisert den nye støtfangeren til Td5ern, og etterpå sa de at jeg burde også ha bestilt pulverlakkering samtidig. De sa at de kunne gjerne gi 100 års garanti på den kombinasjonen. Begrunnelsen var at en rift i pulverlakken er selvreparerende. Det gir en kjemisk reaksjon (oksydlag?) i galvaniseringen som stopper utbredelse. Så kombinasjonen galving OG pulverlakk er ideel, ifølge dem.  

Posted

Det er nok forskjeller i kvaliteten på pulverlakk også, spesielt forbehandlingen er viktig. Jeg hadde nettopp en prat med en kar fra masteprodusenten VikØrsta. I forbindelse med jobb, så kjøper jeg mye stolpemateriell fra dem. Alle mastefundament som står i bakken er varmgalvanisert OG pulverlakkert, i tillegg et sinkfosfatbelegg. Se info på hjemmesiden dems. En vanlig galvanisert mast er det krav til levetid på minst 30 år. Med denne pulverlakkeringen i tillegg regner de med en dobling av levetiden. Minst.

Levér rammen og andre deler til dem, så slipper du å tenke mer på rust... 😉

Posted

Varmgalvet overflate er noe helt annet.  Mine erfaringer er med stål+grunning. Hvis du ønsker en plastbelagt flate er pulverlakk en metode. Jeg vil fortsatt hevde at det er vanskelig å gjøre noe med den flaten i ettertid.

Posted

Pulverlakk på sandblåste felger sitter bedre enn pulverlakk på nytt stål fordi nytt stål er innfettet i olje, og i vår moderne verden kan ikke de som lakkerer bruke sterke nok vaskemidler til å fjerne fettlaget godt nok.

• 5 months later...
Posted

Hei!

Vi driver et pulverlakk selskap i Rogaland og tar på oss alt fra industrielt til felger/mc/bil-deler. 

Her ligger alt i forarbeidet for å få et bra resultat.
Ta kontakt med oss på Facebook/Instagram eller send en mail direkte til adressen under, så skal dere få en skikkelig forklaring og/eller et prisoverslag.
daniel@miragecoating.no

Daniel
Mirage Coating
https://www.facebook.com/profile.php?id=100091089583469
https://www.miragecoating.no/
https://www.instagram.com/miragecoating/