BBernt Posted March 13, 2024 Posted March 13, 2024 Tenkte å undersøke hvor langt disse motorene går. Skriv gjerne også om de er trimmet eller har hatt alvorlige problemer. Andre opplysninger er også interessante. Min standard 2005 modell har gått 305 000 uten problemer med 1 eier. Hvor langt har din gått? Quote
Ivers Posted March 13, 2024 Posted March 13, 2024 (edited) 2000 90 td5. 10P. 360000+ ikke et feilslag. Ikke trimmet. Bytter olje og filtre hver høst. Kun byttet kabelnett i motor da jeg overtok den for flere år siden pga olje under ecu på passasjerside. Edited March 13, 2024 by Ivers Quote
Lone Viking Posted March 13, 2024 Posted March 13, 2024 2006 110 TD5 (15p): Eid den siden juli 2013, 109k km ved kjøp og 205k nå. Når den var i daglig bruk ble olje og filtre byttet 2 ganger i året, nå er jeg nede på 1 gang. Motoren har vært helt uten feilslag, men har byttet drivstoffsregulator(lakk). For øvrig utrimmet og relativt langkjørt frem til for noen år siden. Kabelsett ligger klart for skifte da den svetter litt igjennom til ECU. Resten av kjøretøyet er en annen historie. Quote
grønn disco Posted March 13, 2024 Posted March 13, 2024 2003 mod Defender 110 m Td5 motor Ved 103 000 km (2013) ble toppen av motoren byttet,på merkeverksted samt 5 dyser og turbo. Pr 13.03.2024 er 219 000km rundet på 20 år.. Oljeskift motor 2 ggr årlig og mtf olje girkasse hvert 5 år. Mye forebyggende er gjort i ettertid på motoren,les dieseltrykk regulatur,dynamo,starter,wiring harness/1ste del, dieselpumpe/i tank, vifterem, wastegate regulator,og mye mer de siste ti årene,stort sett forebyggende og byttet FØR det blir tvingende nødvendig. Siste årene brukes bare som søndagsbil' og trekker hest og henger tre-fire ganger årlig.. Quote
Erik Iversen Posted March 15, 2024 Posted March 15, 2024 Den gamle 1999 modellen jeg hadde for noen år siden hadde gått 363 000 km da jeg solgte den. I følge historikken ble det skiftet toppakning én gang før jeg kjøpte den og én gang i mitt eie. Quote
Camarogeddon Posted March 15, 2024 Posted March 15, 2024 1999, gått 280k ca nå. Byttet topp 2 ganger i mitt eie pga sprekker rett etter kjøp, tilsynelatende orginal før dette (men ikke sikkert, tynt med historikk). Har gått problemfritt etter at det ble montert spansk ettermarkeds topp. (og oppgradert til 15P type design på toppen IFM bytte) Har skiftet harness av g til, og olje/filter ++ naturligvis jevnlig. -C Quote
Espen Olsen Posted March 15, 2024 Posted March 15, 2024 1999, gått 326 kkm. Byttet topp (fra EWS/Bearmach) til 15p ved ca 300 kkm grunnet overoppheting forårsaket av meget diffus slitasje på kjølevannslange. Ny turbo omtrent på samme tid. Drar bra, lite røyk, bra motor. Quote
Jasswass Posted March 22, 2024 Posted March 22, 2024 1999 10p bytta topp på litt over 200k. Nå ca 230k, så bare ungfolen. Litt forsiktig oppjustert. Quote
jermundpr Posted March 22, 2024 Posted March 22, 2024 D2 automat TD5 10p, rundet akuratt 300k denne uka. Tror ikke det er gjort noe voldsomt med den. God maskin med fin gange og går godt, startet uten forvarming i -27 i januar. Fikk en lettere frisert ECU da den var gått 297k ca, var innkjørt da Quote
radovan Posted March 29, 2024 Posted March 29, 2024 (edited) D2 15P aut, gått 193000. Motoren i seg sjølv har gått knirkefritt, bortsett frå eit dieselproblem som eg driv og forskar på i disse dagar. Elles har det vore gjort arbeid på ting som dieseltrykkregulator o.l. Edited March 29, 2024 by radovan Quote
gautes Posted March 29, 2024 Posted March 29, 2024 Mangler et par km på 250 000. 2002 modell. Litt oppskremt så 2 skift av eksosmanifolder, 1 dysematte, 1 runde dysetettinger, trykkregulator 1 gang. Ellers kun olje og filterskift så langt. Quote
Ole C Posted March 29, 2024 Posted March 29, 2024 2001 mod 110 med 10p td5 original. Har nå gått 286 000 km. kun vanlig vedlikehold så vidt meg bekjent. Har hatt bilen siden 2019. Quote
G.ARNE Posted April 4, 2024 Posted April 4, 2024 (edited) 2000model gått 450000. Har hatt bilen siden 2002 Edited April 5, 2024 by G.ARNE Quote
Ahok Posted April 5, 2024 Posted April 5, 2024 D2 2001 modell 10p original automat - gått knirkefritt 336.000 km. Eid bilen siden 2007. Quote
LandRover Posted April 9, 2024 Posted April 9, 2024 TD5 2002 modell kjøpt 2006 gått 20000 km: Nå nær 80 000km. Regelmessig servet ved de km. intervall som skjema sier. Vel, som diskutert på dette forum så har det vert vanskelige/mystiske sensor problem. Muligens er feilen fikset da jeg har kjørt en full tank uten problemer. Jeg sa til meg selv da jeg kjøpte bilen at nå har jeg en bil som vil vare resten av livet. Det tror jeg fortsatt på. 🙂 Quote
Adventure Posted July 14, 2024 Posted July 14, 2024 (edited) Td5 2004 kjøpt i 2023. 256789km original. 7 eiere tror jeg. Brukt den som daglig bil siden høsten 2023. Problemer er at folk strammer bolter og skruer for hardt så når man må fikse ting så tar alt myyyyye lenger tid. Spent på fortsettelsen. Lekker kjøleveske men hvor vites ikke, er ikke i olja heldigvis. Min første td5 spent på fortsettelsen. Edited July 14, 2024 by Adventure Noen detaljer må til Quote
Espen Olsen Posted July 14, 2024 Posted July 14, 2024 Vær forsiktig med den kjølevæskelekkasjen. Det kan være slitasje på en av de store slangene (for meg den som går under radiatoren) som etterhvert vil gi sprut og lite kjølevæske når temperaturen går opp ved høy belastning men ellers ikke. En diffus feil som er vanskelig å diagnostisere når du ikke vet om at den kan oppstå. For min del førte dette etterhvert til overoppheting og sprekk i topp. Du har en 15p-Td5. Den er mindre følsom for sprekk i topp enn den tidligere 10p-motoren. Quote
motom Posted July 15, 2024 Posted July 15, 2024 2001 Defender nå gått 300300km, bare 3000 av dem i mitt eie, men den ser relativt original ut og går fortsatt bra. Forhåpentligvis mange km igjen på denne 10p motoren Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.