Espen Olsen Posted February 20, 2024 Posted February 20, 2024 Jeg er i ferd med en større vedlikeholdsjobb på min 1999 Td5 110 CSW. Det involverer nye dørstokker (sills) og C-stolper i tillegg til torpedovegg. Jeg begynner nå å komme ned på bunnivå der jeg nå skal demontere stolpene og dørstokken. Spørsmål: B- og C-stoplene er punktsveiset til dørstokkene, i tillegg til at de er skrudd fast i mange forskjellige punkter. Jeg regner med at det er enkelt å løsne punktingen men hvor nødvendig er dette? Jeg har varmgalvet stokker og C-stolper og har ikke lyst til å puknte gjennom dette. Quote
lafterolf Posted February 21, 2024 Posted February 21, 2024 Jeg ville punktsveisa likt orginalen. Kjøp zinkmaling på boks og mal over sveisepunktene. Det finnes sikkert solid lim også, men varigheten på dette kjenner jeg ikke. Quote
gautes Posted February 21, 2024 Posted February 21, 2024 Zink på boks er best,men vær flink med omrøring. Ellers bruker jeg Valvolines zinkspray der jeg ikke får malt. Sistnevnte anbefalt av sveiseverksted en gang i tiden. Quote
tigergutt Posted July 31, 2024 Posted July 31, 2024 Milde himmel! Tar du min 2001 etter at du er ferdig? Quote
lafterolf Posted July 31, 2024 Posted July 31, 2024 C-stolpen mener jeg er sveisa fast og ikke punktet, men skal ikke banne på det. Quote
Espen Olsen Posted July 31, 2024 Author Posted July 31, 2024 Jeg er nesten ferdig med sammenskruingen. Må få lakket nye seriedører og montert dem. Er det noen god grunn til at stolpene er sveiset fast til bunnsvillen? Jeg har skrudd det sammen med boltene uten å sveise og alt virker solid. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.