Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg er i ferd med en større vedlikeholdsjobb på min 1999 Td5 110 CSW. Det involverer nye dørstokker (sills) og C-stolper i tillegg til torpedovegg. Jeg begynner nå å komme ned på bunnivå der jeg nå skal demontere stolpene og dørstokken.

Spørsmål: B- og C-stoplene er punktsveiset til dørstokkene, i tillegg til at de er skrudd fast i mange forskjellige punkter. Jeg regner med at det er enkelt å løsne punktingen men hvor nødvendig er dette? Jeg har varmgalvet stokker og C-stolper og har ikke lyst til å puknte gjennom dette. 

1269D4B8-D327-4EC4-B809-C6C6668D5DE5_1_105_c.jpeg

Posted

Jeg ville punktsveisa likt orginalen. Kjøp zinkmaling på boks og mal over sveisepunktene. 

 

Det finnes sikkert solid lim også, men varigheten på dette kjenner jeg ikke.

Posted

Zink på boks er best,men vær flink med omrøring.

Ellers bruker jeg Valvolines zinkspray der jeg ikke får malt.

Sistnevnte anbefalt av sveiseverksted en gang i tiden.

  • 5 months later...
Posted

Jeg er nesten ferdig med sammenskruingen. Må få lakket nye seriedører og montert dem. Er det noen god grunn til at stolpene er sveiset fast til bunnsvillen? Jeg har skrudd det sammen med boltene uten å sveise og alt virker solid.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...