Jump to content
LRforum

Tranberg søkelyskaster, deler ø

oggioffshore

Recommended Posts

Gruppa som vet alt 

Kanskje noen her driver med slikt, vet om skrotede deffekte etc? 

Trenger reflektorer til prosjekt. 

20240209_091119.jpg

20240209_091125.jpg

20240209_091127.jpg

Har ikke målt tranberg sine, men mellom 35-45 cm. 

Skal få målt nøyaktig når eg kommer fra jobb 

De bør helst være i høyglanspolert stål.... 🫢

Skal brukes i WWII signal / aldis lamper. Original reflektor har dessverre "forsvunnet" og de var parabol formet i stål. Kunne til forveksling bli tatt for designer fruktfat ☺️

Lignende bildet... 

images.jpeg

3 hours ago, SveinHa said:

Et lite sidesprang men her er et annet lyskasterprosjekt. Kanskje noen tips å finne der...

Interessant... Skal prøve få kontakt med tråd starter der.... 

On 2/12/2024 at 12:52 PM, SveinHa said:

Et lite sidesprang men her er et annet lyskasterprosjekt. Kanskje noen tips å finne der...

Det var stilig prosjekt 

4 hours ago, Vidar S said:

Hvis reflektoren er matt går det vel an å legge på nytt metall, dvs. forkromme?

Eg mangler reflektorer.... 

Tja hva med å kjøpe den største stålbollen til IKEA 😜 BLANDA BLANK serveringsbolle, rustfritt stål, 36 cm - IKEA

Men den blir kanskje for liten. Ved siden av der jeg bor er det et firma som driver med utskifting av gatebelysning. Det ligger stadig store antagelig halogen lyskastere der som skal kastes. Er på ingjerdet område men tar du kontakt med dem kan det jo hende at du får lov å komme og se om det er noe du kan bruke. Dersom det er interesant kan jeg se om jeg finner ut hva dette firmaet heter i ettermiddag.

1 hour ago, Mr. Croft said:

Tja hva med å kjøpe den største stålbollen til IKEA 😜 BLANDA BLANK serveringsbolle, rustfritt stål, 36 cm - IKEA

Men den blir kanskje for liten. Ved siden av der jeg bor er det et firma som driver med utskifting av gatebelysning. Det ligger stadig store antagelig halogen lyskastere der som skal kastes. Er på ingjerdet område men tar du kontakt med dem kan det jo hende at du får lov å komme og se om det er noe du kan bruke. Dersom det er interesant kan jeg se om jeg finner ut hva dette firmaet heter i ettermiddag.

Takk for tips, er dette i Bergen? 

Har tenkt tanken om en rustfri bolle.. 

Men. Bør være mere parabol formet.. Typ stort rundt frukt fat. Mm

11 minutes ago, SveinHa said:

Skipsopphogging?

Der har eg fått noen tips som skal følges opp på neste fri periode 

1 hour ago, oggioffshore said:

Takk for tips, er dette i Bergen? 

Har tenkt tanken om en rustfri bolle.. 

Men. Bør være mere parabol formet.. Typ stort rundt frukt fat. Mm

Ikke i Bergen desverre. Ligger noen reflektorer i elektronikk søppel på jobben jos meg og men er redd de bare er ca 20 cm i diameter. Det du trenger er et konkav speil. Den gangenen jeg var intresert i astronomi husker jeg at folk lagde sine egne store konkave speil med å få tak i to runde og tykke glassplater som de slipte mot hverandre med slipemiddel. Med 30 cm vil je tro det tar noen timer. Etter slipping gikk det iallefall den gangen ann å levere glaset til noen som kunne legge på er lag med aluminium slik at man fikk et speil. Jeg vet ikke hvor varmt dette blir og om aluminiumspeil vil holde? Oppskrift på hvordan lage slike speil finner du nokk ved å google litt.