Jump to content

Kjøpe RRC - tenker jeg rett?

Recommended Posts

• Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Elvehundre skrev (22 minutter siden):

Gratulerer. 

Kommer du innom på kaffe i morra. Regner med du passerer her. E6 til Ulsberg og Rv3 ned Østerdalen.

ønske aill ein fin dag 

hilsen

Henry Arnfinn 🙂 nine one one six eight 202

Takk! 😃

Overnatter hos en kompis i Elviran. Tenkte egentlig om Røros i morgen, men kanskje jeg bør revurdere. 

Tusen takk til alle! Kan ikke fatte og begripe at jeg ikke har gjort det her for lenge siden! 

100 mil, 140 liter bensin, 12 liter spylevæske og en hel haug med kaffe senere er vi trygt plantet hjemme. Det har vært en ordentlig fin tur, eneste minuset er at jeg satt mesteparten av tiden i møter så det ble ikke tatt noe særlig bilder på vei nedover. Usikker på om jeg tør å kjøre i bilvasken, børsteløs eller ei -så jeg må få håndvasket den i løpet av helga, sånn det er nå er bilen mer grå enn grønn. 

Deretter må jeg få laget meg en prosjekttråd for å holde orden på hva som skal gjøres og hva som har blitt gjort. Og ikke minst, ha ett sted å rekke opp hånda og spørre om råd. 

Helt støl i smilemusklene! 

Gratulerer! Jeg kjøpte også RRC av TeRRje for maaaaaaange år siden. Fin tur ned til Kristiansand 🙂

On 3/1/2024 at 2:52 PM, Robert Femtusen said:

Tusen takk til alle! Kan ikke fatte og begripe at jeg ikke har gjort det her for lenge siden! 

100 mil, 140 liter bensin, 12 liter spylevæske og en hel haug med kaffe senere er vi trygt plantet hjemme. Det har vært en ordentlig fin tur, eneste minuset er at jeg satt mesteparten av tiden i møter så det ble ikke tatt noe særlig bilder på vei nedover. Usikker på om jeg tør å kjøre i bilvasken, børsteløs eller ei -så jeg må få håndvasket den i løpet av helga, sånn det er nå er bilen mer grå enn grønn. 

Deretter må jeg få laget meg en prosjekttråd for å holde orden på hva som skal gjøres og hva som har blitt gjort. Og ikke minst, ha ett sted å rekke opp hånda og spørre om råd. 

Helt støl i smilemusklene! 

Grattis med kul RRC!

@le skrev (18 timer siden):

Gratulerer! Jeg kjøpte også RRC av TeRRje for maaaaaaange år siden. Fin tur ned til Kristiansand 🙂

Takk! Unner alle å kjøpe bil av TeRRje, trivelig fyr, trivelig bil og trivelig kjøretur nedover fra Helgeland. 

grunneieren skrev (På 29.2.2024 den 7.10):

😃Grattulerer, da er det bare å ta vare på den så sitter fortsatt smilet der om 5 eller 10 år

Tuscan skrev (På 29.2.2024 den 13.36):

Gratulerer, Robert

Den ser virkelig fin ut !!

Takk! Hadde den på bukken i går, utgangspunktet er svært godt, så her er det opp til meg å ta godt være på den, ja. 

lafterolf skrev (På 28.2.2024 den 20.48):

Gratulerer så mye. Penere bil finnes ikke, og denne har helt riktig farge.

Takk, Rolf! Før jeg kjøpte den fabulerte jeg et øyeblikk om å få bilen lakkert i en av de ordentlig fine blåfargene, f eks avalon eller aegean, men det slo jeg kjapt fra meg etter å ha sett den i levende live. 

Erik Iversen skrev (På 28.2.2024 den 21.47):

Gratulerer :)

Takk, Erik! Det ER stas 😀 Hvor kjøpte du kjettingen din? Og var den plug & play eller måtte du tilpasse en del? Den har piggdekk, men erfaring tilsier at det kan være kjekt med kjetting i bakhånd fra påsken av. Selv om det så langt har vist seg at å ha kjetting baki bilen først og fremst gjør at det aldri er behov for den. 

Robert Femtusen skrev (På 4.3.2024 den 7.47):

Takk, Rolf! Før jeg kjøpte den fabulerte jeg et øyeblikk om å få bilen lakkert i en av de ordentlig fine blåfargene, f eks avalon eller aegean, men det slo jeg kjapt fra meg etter å ha sett den i levende live. 

Takk, Erik! Det ER stas 😀 Hvor kjøpte du kjettingen din? Og var den plug & play eller måtte du tilpasse en del? Den har piggdekk, men erfaring tilsier at det kan være kjekt med kjetting i bakhånd fra påsken av. Selv om det så langt har vist seg at å ha kjetting baki bilen først og fremst gjør at det aldri er behov for den. 

Det er min far sine. Han har en Serie III 109. Er trolig fra forsvaret. Men for 7.50R16 dimensjon.  

Tok kun av én lenke så passer dem ganske bra. 

Jeg kjører 215/85R16. 

For særlig mindre dekk blir de nok litt store. 

Har prøvd dem på 245/75R16 også. Men de dekkene er i overkant breie for kjettingene. Rulleomkrets går bra. 

Erik Iversen skrev (36 minutter siden):

Det er min far sine. Han har en Serie III 109. Er trolig fra forsvaret. Men for 7.50R16 dimensjon.  

Tok kun av én lenke så passer dem ganske bra. 

Jeg kjører 215/85R16. 

For særlig mindre dekk blir de nok litt store. 

Har prøvd dem på 245/75R16 også. Men de dekkene er i overkant breie for kjettingene. Rulleomkrets går bra. 

Hmmm vinterdekkene mine er 235/70/16, og kjapt ser det ut til å koste fra 900,- til flerfoldige tusen. Som sagt har det at jeg har kjetting i bilen pleid å bety at jeg ikke får bruk for dem, så jeg legger meg nok i det billigere hjørnet der. 

Robert Femtusen skrev (5 timer siden):

Hmmm vinterdekkene mine er 235/70/16, og kjapt ser det ut til å koste fra 900,- til flerfoldige tusen. Som sagt har det at jeg har kjetting i bilen pleid å bety at jeg ikke får bruk for dem, så jeg legger meg nok i det billigere hjørnet der. 

Ja, piggkjettinger må du nok ut med litt for å få, selv i bruktmarkedet. 

Men de er og blytunge å holde på med. Ikke noe man kaster på i en fei om man har satt seg fast. Jeg bruker fort tre kvarter for å legge om alle hjulene. Mye pga det er veldig dårlig plass i hjulbuen sammenlignet med defender og seriebil. Kommer liksom ikke rundt. Og bakskjerm og eksos går langt ned. Så man er mye på ryggen.. 

Legger derfor om FØR jeg får behov for dem. :)

Ville nok heller gått for hurtigkjettinger for sånn kjekt-å-ha bruk. :)

Sabla godt poeng, @Erik Iversen -orker ikke styre med tunge kjettinger fra Lilleseth eller lignende. Holder å bakse med det til traktoren en gang i året. Hurtigkjetting blir svaret. Det er mer enn greit nok for å komme kontrollert ned bakkene i Valdres sånn ca hvert fjerde år når veien er åpna i påsken.