Jump to content

Motorvarmer på Velar?

KKL

Recommended Posts

Hei, et sikkert ganske dumt spm, men som jeg trenger raskt svar på. Jeg har en Velar 2018 modell diesel, og lurer på om det er noe slags motorvarmer på denne. Bilen skal stå i 25 minus i natt, så er redd for startproblemer i morgen. Jeg har en sort kontroll på nøkkelknippet mitt, som det står Range Rover på og on/off - er dette til å skru på en evt motorvarmer? Håper på raskt svar og på forhånd takk!! 

Edited by KKL

• KKL changed the title to Motorvarmer på Velar?
SveinHa skrev (1 minutt siden):

Velkommen til LRForum men vær så snill, finn en bedre tittel på innlegget enn "KK" slik at vi andre kan skjønne hva du er ute etter ut fra tittelen.

Takk for tips, forsto ikke at det var tittelen :) endret tittel nå! 

Legg ved et bilde så er det enklere å svare :) Høres litt ut som webasto varmer, kanskje original siden det står LR på den.

Ser dette kjent ut? Googlet; Range Rover Velar Timed Climate Control

Kontrollen ser sånn her ut. Prøvde den i går da bilen sto i 20 minus, men virket ikke som det skjedde noe selv om kontrollen blinket grønt. Klimakontrollen som det vises til ovenfor er bare for kupévarme, men jeg vil gjerne forvarme motoren for å unngå for mange kaldstarter 😅

IMG_7807.jpeg

Du må holde knappen nede til den slutter å lyse. 

Mener den skal lyse grønt mens du holder den nede, om den blinker er det noe som ikke stemmer. Er i allfall slik på den webastoen vi har på en (nesten) meneske bil!

12 minutes ago, grunneieren said:

Du må holde knappen nede til den slutter å lyse. 

Mener den skal lyse grønt mens du holder den nede, om den blinker er det noe som ikke stemmer. Er i allfall slik på den webastoen vi har på en (nesten) meneske bil!

Om jeg husker brukerveiledningen rett, så er det første lyset en batteriindikator, så om det lyser grønt er batteriet på topp, orange, så er det sånn passe, og rødt så er det på tide å bytte batteri. Så om det ikke lyser grønt er ikke det nødvendigvis katastrofe. Deretter skal det blinke grønt.

Men blinker det mens man holder knappen nede så er det noe feil ja. :)

Forutsatt at fjernkontrollen til RR er en standard webastosak som har fått litt annen innpakning.