tele109 Posted December 12, 2023 Share Posted December 12, 2023 Vinterens bilprosjekt er godt igang. Serie 2a 88 1970 bensin. Hadde en 88 serie 3 som jeg solgte i 2000. Noe jeg selvfølgelig angrer på i ettertid. Etter det har jeg bare hatt/har 109. Har egentlig alltid savnet en kort en, bare ikke funnet den rette, eller vært for seint ute. Gleder meg stort til humpe rundt i bygda med denne. Ble ferdig med lakking igår. Uker med pussing, sandblåsing der det var påkrevd, syregrunning og skikkelig lakk. Resultatet ble greit nok, men konkluderte med at det heldigvis finnes områder jeg er flinkere på enn lakkering. Men fargen ble iallefall fin. Har et sett xmil felger som skal lakkes i samme farge som bilen. Tenkte også å koste på en kanvas topp. Planen er å ha den klar til våren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted December 12, 2023 Share Posted December 12, 2023 Finere enn nytt, jo. Stå på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
telindnor Posted December 12, 2023 Share Posted December 12, 2023 Knallfint, men samme farge på felg som på bil...noen ganger er en kontrastfarge også fint 🤠 Uanz, vi gleder oss til oppdateringer mot ferdig bil. Er jo plutselig sommer nå 🎅 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik e Posted December 12, 2023 Share Posted December 12, 2023 Gleder meg til og følge med. 🛠👍🚙 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
motom Posted December 13, 2023 Share Posted December 13, 2023 Tipper den blir lekker med kanvas og exmil felger!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LANDreas Posted December 19, 2023 Share Posted December 19, 2023 Dette blir jo knallfint! 😃🫡 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tele109 Posted December 20, 2023 Author Share Posted December 20, 2023 Begynner å ligne en bil igjen. Som vanlig en masse luring og fikling med ledningsnettet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuscan Posted December 20, 2023 Share Posted December 20, 2023 Dette er bra ! Ser ut som du er i rute til våren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tele109 Posted December 20, 2023 Author Share Posted December 20, 2023 Blir maraton skruing i romjula, ganske morro når den begynner å ta form Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tele109 Posted December 29, 2023 Author Share Posted December 29, 2023 Begynner å ligne en bil igjen. Venter på dekk og kanvas fra UK. Blir en veldig artig bil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LANDreas Posted December 30, 2023 Share Posted December 30, 2023 (edited) Her ser det ut til at du gjør en ordentlig fin jobb! Kort Serie 2a er gøy, selv om min måtte gå videre til ny eier. 😊 Edited December 30, 2023 by LANDreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
telindnor Posted December 30, 2023 Share Posted December 30, 2023 Dette blir helt topp! Godt Nytt mekkeår 👌 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tele109 Posted February 1 Author Share Posted February 1 Ai, ai. Sommeren kan bare komme. Veldig fornøyd med resultatet! Ble nesten litt for fancy. Skal stå på låven fram til utpå våren for EU godkjenning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted February 1 Share Posted February 1 Nydelig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegarj Posted February 1 Share Posted February 1 Snasen. Den ble skikkelig fin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
telindnor Posted February 1 Share Posted February 1 Knallfin. Veldig bra jobba 🥰 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted February 2 Share Posted February 2 Lakker opp rattet også så blir det perfekt oppussing og du slipper svarte hender i fuktig vær. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tele109 Posted February 2 Author Share Posted February 2 Takk, takk for fine ord. Skal absolutt vurdere lakkering av ratt etter vært, men må prioritere betalt arbeid de nærmeste månedene. Selv om Land Rover har billige deler, blir det jammen endel når alt summeres sammen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuscan Posted February 2 Share Posted February 2 Fantastisk lekker Land-Rover 88 ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jon71 Posted February 2 Share Posted February 2 Kjemperesultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvehundre Posted February 2 Share Posted February 2 Den bilen ble «helt riktig». Fint med ex-mil-felger og tidsriktig dekk. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.T Posted May 11 Share Posted May 11 Dette ble knall Vegard! Må prøve å få tatt turen og putre litt rundt i bygda 👏😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alb Posted May 12 Share Posted May 12 Vakkert ❤️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
@le Posted August 27 Share Posted August 27 tele109 skrev (På 29.12.2023 den 14.14): Begynner å ligne en bil igjen. Venter på dekk og kanvas fra UK. Blir en veldig artig bil! Nydelig!!!! Jeg har også en S2a 88 fra 1970. Rammenr mitt slutter på 9542G, hva gjør ditt? Bilen med 9547G er i Vanse, hadde vært gøy å vite om flere "søsken" 🙂 Jeg ble litt nysgjerrig på instrumentpanelet ditt. Mitt ser slik ut: Mye likt, men ikke alt. Har du en deluxe-versjon? Det jeg savner er noe annet enn av/på med viskerne. Hva er de andre bryterne dine til? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tele109 Posted August 31 Author Share Posted August 31 Hallo. Jeg kjøpte bilen i deler, pluss at jeg tok deler fra en 109 2a 1970 som jeg også kjøpte i deler. Så vet ikke helt hvordan det egentlig skal være Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts