Jump to content

Mobil og WiFi antenne med router for trådløst nettverk i bil / hytte / båt. 4G.

Recommended Posts

Posted

Vi har oppgradert til 5G i Hercules. Veldig god antenne for mottak av mobil (datakort) og så ut som trådløs WiFi. Vi bruker det til PC'er / nettbrett / GPS / TV / mobiltelefoner når de ikke har godt nok signal.  Vi oppgraderte til samme utstyr - men med 5G. Selges før det støver ned. 

IMG_20231126_171636.jpg

IMG_20231126_171650.jpg

IMG_20231126_171659.jpg

Posted

Jeg flytter i båt neste mnd. Og jeg trenger internett. Hva er folkets anbefalinger til dette.

Det blir både Netflix og hjemmekontor.

Posted
burg skrev (49 minutter siden):

Jeg flytter i båt neste mnd. Og jeg trenger internett. Hva er folkets anbefalinger til dette.

Det blir både Netflix og hjemmekontor.

Vi var på tur i England og Europa i over 3 måneder i fjor - med Hercules - Chromecast på TV og ellers jobb på PC'er og ulike andre dippedutter.  Kjøpte ny fordi vi bare ville ha 5G.  (nytt kostet igjen omkring 10.000,-). Du kan klare deg med enklere utstyr enn dette - men da får du dårligere dekning både inn og ut. Litt dillete å sette opp denne boksen - men all informasjon ligger jo på nettet.  Prisen på det vi selger er billig - men bedre at noen andre får glede av det enn at det ligger å støver ned noen år før det blir kastet...  Ingen panikk fra min side 😉 

Posted
kes skrev (På 27.11.2023 den 18.08):

Jeg har en gammel 3G-sak som er klar for pensjon, så kjøper den gjerne om YMK ikke gjør det. 

YMK svarte ikke så da er du først i køen. Send melding her fra forumet med navn og adresse - så kan du betale når du mottar... Er VIPS OK?

• 3 months later...
Posted

Kan du da bruke TV abonnement som du har og betaler i Norge i utlandet?  Vi har funnet at med vårt oppsett så "tror" systemet at vi er i Norge - og derfor kan vi ta ned samme TV programmer som hjemme. 

Vi brukte selvsøkende satellitt antenne for telefon og Internett på vår tur til Mongolia for 10 år siden - og det fungerte suverent ...   

Posted

Har ikke tv ombord, så da er det problemet løst.

Trenger jeg å se film, så har noen andre muligheter for kunne hente dette elektronisk ned til pc.

IMG20240312073600.jpg

Screenshot_2024-03-12-07-27-39-50.jpg