Atle G Posted November 26, 2023 Posted November 26, 2023 Vi har oppgradert til 5G i Hercules. Veldig god antenne for mottak av mobil (datakort) og så ut som trådløs WiFi. Vi bruker det til PC'er / nettbrett / GPS / TV / mobiltelefoner når de ikke har godt nok signal. Vi oppgraderte til samme utstyr - men med 5G. Selges før det støver ned. Quote
Atle G Posted November 27, 2023 Author Posted November 27, 2023 Tja - nytt kostet det vel rundt 10.000,- men nå støver det ned og verden går videre 😉 . 1.250,- ? Quote
kes Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 Jeg har en gammel 3G-sak som er klar for pensjon, så kjøper den gjerne om YMK ikke gjør det. Quote
burg Posted November 28, 2023 Posted November 28, 2023 Jeg flytter i båt neste mnd. Og jeg trenger internett. Hva er folkets anbefalinger til dette. Det blir både Netflix og hjemmekontor. Quote
Atle G Posted November 28, 2023 Author Posted November 28, 2023 burg skrev (49 minutter siden): Jeg flytter i båt neste mnd. Og jeg trenger internett. Hva er folkets anbefalinger til dette. Det blir både Netflix og hjemmekontor. Vi var på tur i England og Europa i over 3 måneder i fjor - med Hercules - Chromecast på TV og ellers jobb på PC'er og ulike andre dippedutter. Kjøpte ny fordi vi bare ville ha 5G. (nytt kostet igjen omkring 10.000,-). Du kan klare deg med enklere utstyr enn dette - men da får du dårligere dekning både inn og ut. Litt dillete å sette opp denne boksen - men all informasjon ligger jo på nettet. Prisen på det vi selger er billig - men bedre at noen andre får glede av det enn at det ligger å støver ned noen år før det blir kastet... Ingen panikk fra min side 😉 Quote
Atle G Posted November 28, 2023 Author Posted November 28, 2023 kes skrev (På 27.11.2023 den 18.08): Jeg har en gammel 3G-sak som er klar for pensjon, så kjøper den gjerne om YMK ikke gjør det. YMK svarte ikke så da er du først i køen. Send melding her fra forumet med navn og adresse - så kan du betale når du mottar... Er VIPS OK? Quote
Atle G Posted November 28, 2023 Author Posted November 28, 2023 vi endte opp med dette: https://emcom.no/teltonika/112014/teltonika-rutx50-5g-ruter-1x5g-2-sim-wifi-gps-gnss https://emcom.no/panorama-antennas/111453/panorama-lgmm4-6-60-bilantenne-4g-5g-600-6000mhz-gps-hvit Kr 8375,- pluss mva .... Quote
Atle G Posted March 12, 2024 Author Posted March 12, 2024 Kan du da bruke TV abonnement som du har og betaler i Norge i utlandet? Vi har funnet at med vårt oppsett så "tror" systemet at vi er i Norge - og derfor kan vi ta ned samme TV programmer som hjemme. Vi brukte selvsøkende satellitt antenne for telefon og Internett på vår tur til Mongolia for 10 år siden - og det fungerte suverent ... Quote
burg Posted March 14, 2024 Posted March 14, 2024 Har ikke tv ombord, så da er det problemet løst. Trenger jeg å se film, så har noen andre muligheter for kunne hente dette elektronisk ned til pc. Quote
Recommended Posts