Jump to content
LRforum

BMS reset - bytte batteri '16 D4?


ErlendS

Recommended Posts

Hei :)

 

Nå er det originalmonterte Exide batteriet i ferd med å dø etter snart 8 år og 135' km. 

 

Har prøvd å se om det MÅ resettes BMS, eller om det ikke er nødvendig. 

 

Svar så langt på dette og andre forum: 

 

- Det må gjøres, da BMSen stadig gir mindre ladestrøm til batteriet over tid

- Det bør gjøres, da BMSen stadig gir mindre ladestrøm til batteriet over tid - men til slutt vil bilen lade nye batteriet opp igjen

- Det kan gjøres ved å koble + og - kablene sammen etter å ha fjernet batteriet

- Det trengs ikke

 

 

Så? Hva er det faktiske svaret her? 😁

 

Jeg har ikke IID Tool eller noe annet..

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke påstå at jeg sitter med fasiten, men her er en tråd om samme tema:
 

Tror vel konklusjonen er at man definitivt _bør_ kjøre en reset. Det er uansett ikke noen heksekunst om du får tak i noen som kan bruke en IIDTool i et par minutter på bilen din. Om ikke GAP har gjort noen endringer så er jeg ganske så sikker på at man kan kjøre en reset uten at IIDTool er låst til bilen. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det er også min oppfatning... tviler på om det er krise om du kjører bilen litt med det nye batteriet, men ladingen vil ikke være optimal sansyligvis, og med tanke på hvor kresen den er på batterispenning ville jeg absolutt ha gjort det når man først kjøper nytt batteri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...