Atle G Posted September 22 Share Posted September 22 Som en "test" så bestilte jeg en komplett turbo "innmat" - det er altså senteret med skovler +++ men uten eksos og luft husene. Dette er det som skiftes når noen overhaler en turbo. Betraktet det som en test siden total kostnad med MVA og DHL frakt var ca NOK 1.500,- . Den enheten jeg bestilte skal være en reserve til Hercules - vår 300Tdi 2.8 6x6. Pakken kom i dag - og gleden var stor da det ser ut som om dette er en original Turbo Technics del. Har åpnet noe turboer gjennom årene og dette ser originalt ut - og dokumentasjon og pakninger som følger med ligner veldig (identisk?) med det som har kommet med turboer som jeg har fått levert fra Europa. Her er link til der jeg bestilte fra: https://zyturbocharger.aliexpress.com/store/3621025?spm=a2g0o.order_detail.order_detail_item.1.4c72f19cJM7f1t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted September 22 Share Posted September 22 Var det VGT-turbo? Forskjellen på kinakopier er balansering og vifte. Selv har jeg så god erfaring fra turborebuilt at jeg bare kjøper der. Kan godt tenkes kinaturboen også gjør jobben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle G Posted September 24 Author Share Posted September 24 Ser ikke ut som kopi - mye originalt produseres i Kina. Dokumentasjon av avbalansering ser profesjonell ut. Har satt opp fabrikker i Kina og jobbet med Kinesiske leverandører i 20+ år. Der er både mye bra og mye dårlig... men ikke alt er dårlige kopier... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oggioffshore Posted November 10 Share Posted November 10 Kjøpte turbo cartridge fra uk. Har fungert upåklagelig... Holdt lengre enn bytte turbo eg kjøpte fra et firma østpå https://www.turborebuild.co.uk/genuine-melett-gtb2056lv-turbocharger-chra-turbo-cartridge-796122-00015-30d-citroen-peugeot-fiat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle G Posted November 10 Author Share Posted November 10 Ser ut til å være fornuftig priset 😉 . Tipper at denne (som mange andre "original deler") kom fra China. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts