Jump to content
LRforum

Turbo innmat / senter bestilt fra China

Atle G

Recommended Posts

Som en "test" så bestilte jeg en komplett turbo "innmat" - det er altså senteret med skovler +++ men uten eksos og luft husene.  Dette er det som skiftes når noen overhaler en turbo.  Betraktet det som en test siden total kostnad med MVA og DHL frakt var ca NOK 1.500,- . Den enheten jeg bestilte skal være en reserve til Hercules - vår 300Tdi 2.8 6x6.  Pakken kom i dag - og gleden var stor da det ser ut som om dette er en original Turbo Technics del. Har åpnet noe turboer gjennom årene og dette ser originalt ut - og dokumentasjon og pakninger som følger med ligner veldig (identisk?) med det som har kommet med turboer som jeg har fått levert fra Europa.  Her er link til der jeg bestilte fra: https://zyturbocharger.aliexpress.com/store/3621025?spm=a2g0o.order_detail.order_detail_item.1.4c72f19cJM7f1t   

Ser ikke ut som kopi - mye originalt produseres i Kina. Dokumentasjon av avbalansering ser profesjonell ut. Har satt opp fabrikker i Kina og jobbet med Kinesiske leverandører i 20+ år.  Der er både mye bra og mye dårlig...  men ikke alt er dårlige kopier... 

• 1 month later...

Kjøpte turbo cartridge fra uk. 

Har fungert upåklagelig... 

Holdt lengre enn bytte turbo eg kjøpte fra et firma østpå 

https://www.turborebuild.co.uk/genuine-melett-gtb2056lv-turbocharger-chra-turbo-cartridge-796122-00015-30d-citroen-peugeot-fiat