Jump to content

Dekk og Felger

johnnyhansen

Recommended Posts

1 time siden, lafterolf skrev:

Hvilke stålfelger er det som er 7" brede og med innpress på 33mm?

Felger fra D1?

Kan ikke huske om de tok borti, i tilfelle kan man svinge litt mindre kanskje. 

Har søkt litt på nettet og det kommer opp på e-Bay at felgene passer til D-1 og på et sted står det også at de passer til serie 1 + 2 + 2A og 3. Og da bør vel hulldiameter stemme?

Ser at diameter på dekkene tilsvarer omtrent 6.50-16, men de er jo noe bredere.

Bør jeg ta kjangsen på å montere dekkene på felgene?

Jeg spurte fordi bredden er uvanlig på stålfelg med 33 innpress. Da er det nok felg fra D1 du har. 

Rent teoretisk burde det passe bra, men noen har sikkert prøvd. Du kan jo legge på ett dekk og prøve med full sving. Selv er jeg ikke mer nøye enn at tar det borti, så sving litt mindre.

48 minutter siden, lafterolf skrev:

Jeg spurte fordi bredden er uvanlig på stålfelg med 33 innpress. Da er det nok felg fra D1 du har. 

Rent teoretisk burde det passe bra, men noen har sikkert prøvd. Du kan jo legge på ett dekk og prøve med full sving. Selv er jeg ikke mer nøye enn at tar det borti, så sving litt mindre.

Kan jo stille litt på stoppere også?

• 1 month later...

Har satt på stålfelgene 16x7JH2*33 med fire nye vinterdekk 235-70R16. Det gikk fint uten å måtte justere på styringen. Med det blir ikke plass til kjettinger!

Et annet problem er at hjulboltene framme ble for korte fordi felgene har for tykt stål. Men jeg må bytte skruer framme allikevel fordi den ene bolten er på vandring utover.