johnnyhansen Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 Hei Har fire stålfelger 16x7JH2*33 og fire nye vinterdekk 235-70R16. Dekkene er ikke montert på felgene og jeg lurer på om jeg han bruke disse på min 86 serie2a? Får jeg sving nok, eller er bredden og innpress for stor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 Hvilke stålfelger er det som er 7" brede og med innpress på 33mm? Felger fra D1? Kan ikke huske om de tok borti, i tilfelle kan man svinge litt mindre kanskje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Hansen Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 1 time siden, lafterolf skrev: Hvilke stålfelger er det som er 7" brede og med innpress på 33mm? Felger fra D1? Kan ikke huske om de tok borti, i tilfelle kan man svinge litt mindre kanskje. Har søkt litt på nettet og det kommer opp på e-Bay at felgene passer til D-1 og på et sted står det også at de passer til serie 1 + 2 + 2A og 3. Og da bør vel hulldiameter stemme? Ser at diameter på dekkene tilsvarer omtrent 6.50-16, men de er jo noe bredere. Bør jeg ta kjangsen på å montere dekkene på felgene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 Jeg spurte fordi bredden er uvanlig på stålfelg med 33 innpress. Da er det nok felg fra D1 du har. Rent teoretisk burde det passe bra, men noen har sikkert prøvd. Du kan jo legge på ett dekk og prøve med full sving. Selv er jeg ikke mer nøye enn at tar det borti, så sving litt mindre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnnyhansen Posted September 19, 2023 Author Share Posted September 19, 2023 48 minutter siden, lafterolf skrev: Jeg spurte fordi bredden er uvanlig på stålfelg med 33 innpress. Da er det nok felg fra D1 du har. Rent teoretisk burde det passe bra, men noen har sikkert prøvd. Du kan jo legge på ett dekk og prøve med full sving. Selv er jeg ikke mer nøye enn at tar det borti, så sving litt mindre. Kan jo stille litt på stoppere også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 Om du har det så er det enklest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnnyhansen Posted November 10, 2023 Author Share Posted November 10, 2023 Har satt på stålfelgene 16x7JH2*33 med fire nye vinterdekk 235-70R16. Det gikk fint uten å måtte justere på styringen. Med det blir ikke plass til kjettinger! Et annet problem er at hjulboltene framme ble for korte fordi felgene har for tykt stål. Men jeg må bytte skruer framme allikevel fordi den ene bolten er på vandring utover. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 Kjettinger? Har du stikkakslinger i reserve bak i bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnnyhansen Posted November 10, 2023 Author Share Posted November 10, 2023 Takk for advarsel! Har noen gamle kjettinger liggende som jeg aldri har brukt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 Fortsett med det😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts