Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg leker med ideen om å kjøpe henger for tiden da det har blitt mye leie. Men så sliter jeg med et sted å ha den. Nå har jeg garasje jeg har bilen i, og oppstillingsplass rett foran ledig. Og tanken streifet meg, hva om jeg setter henger inne og begynner å ha bilen ute.

3/5 naboer rundt meg ser ut til å fylle opp garasjen til maks skrotmengde som om det var det mest naturlige, og parkere alle slags biler ute året rundt. Og jeg har aldri tenkt noe særlig over det om det egentlig er noen store negativer rundt det å ha bil ute/inne? Jeg er ikke langs kyststrøk og ganske skjermet generelt sett mot alt annet enn værguder. 

F.eks. en ting som har streifet meg er om fukt faktisk kan bli et større problem ved mye inn og ut av garasje, ute vil jo ting ha samme temp og kald luft vil være tørr, kontra den varmere i garasjen og når snø etc smelter der inne. 

Når det gjelder det praktiske, isete ruter osv. er ikke det noe jeg tenker over, men mer/mindre rust/skade evt.

Posted
1 time siden, lafterolf skrev:

Hvorfor kan ikke hengeren stå ute?

Da vil den stå foran bilen som av naturlige grunner er lite praktisk. Har relativt svært lite boltreplass til sånt, så spørs om det ikke bare må være med tanken inntil videre.

Posted

Vekslende temperatur og litt fukt gir visstnok mer fart i alskens tæring enn mer stabil temperatur.