lafterolf Posted June 18, 2023 Posted June 18, 2023 Defender sport steering wheel, som det kalles i england tilsalgs. Rattet er grått, orginal Land Rover. Ikke GT-ratt med boss, rattet passer rett på de med 48-splines, dvs stort sett alle med 300tdi pluss noen nyere spartanske td5, som de fleste 130". Pris 1500kr. Siden PM ikke fungerer er tekstmelding fine greier. 414544null5 Ps. Rattet mener jeg er 14" og litt mindre enn orginalrattet. Passer også seriebil men uten servo vet jeg ikke om det er anbefalt. Quote
Julius Baardsen Posted June 19, 2023 Posted June 19, 2023 Kjøper det gjerne Gir deg en lyd i løpet av morgendagen Quote
octopus Posted November 4, 2024 Posted November 4, 2024 Hei ! Litt desperat her....... Fikk ikke godkjent rattet mitt på forrige EU kontroll, men vi kom til en løsning på etterkontrollen så det løste seg da. Men jeg har ikke klart å finne igjen mitt gamle ratt. Finnes det noen på Østlandet som her et ratt til en Defender 110. fra 1998 trenger det fort da jeg har Eu kontroll 07.11.24 Send meg gjerne en PM 916579 fire null Quote
Mr. Croft Posted November 5, 2024 Posted November 5, 2024 15 hours ago, octopus said: Hei ! Litt desperat her....... Fikk ikke godkjent rattet mitt på forrige EU kontroll, men vi kom til en løsning på etterkontrollen så det løste seg da. Men jeg har ikke klart å finne igjen mitt gamle ratt. Finnes det noen på Østlandet som her et ratt til en Defender 110. fra 1998 trenger det fort da jeg har Eu kontroll 07.11.24 Send meg gjerne en PM 916579 fire null Jeg har et 48 splines LR original ratt du kunne låne, men jeg vil ha det tilbake så snart du har fått bilen godkjent😀. Det er rattet jeg har på bilen nå men jeg har og et Momo ratt jeg kan bytte til. Rattet er et LR Defender Sport ratt og helt orginalt, men vanskelig å få ta i og var vel tillegsutstyr så er det en vrang kontrollør som mener han vet hvordan rattet skal se ut garanterer jeg ikke at du ikke at du ikke må forklare dette. Det aller beste er nokk derfor om du hadde et standard 300TDI ratt, men det har jeg ikke. Bilde av rattet. Quote
Alb Posted June 9 Posted June 9 (edited) Må det være originalt ratt på EU kontroll? Pleier verksteder å bemerke mindre uoriginalt ratt. Har det store originale liggende. Og - er det lov å sette på et nyere, mindre Defender-ratt i stedet for det originale? Passer de nyere rett på alle må det modifiseres på noe vis? Interessert i å kjøpe hvis noen har liggende. 85-modell Edited June 9 by Alb Quote
lafterolf Posted June 9 Author Posted June 9 Noe særlig mindre er ikke andre orginale ratt. Du har sannsynligvis 36-splines ratt, med fire eiker, og da er det nesten bare ratt fra td5 du kan bruke. Rattet denne tråden omhandler vil ikke passe. Og da må du se etter det vi i gamle dager kaller GT-ratt, mindre uorginalt. Det har jeg sikkert liggende, men ikke for salg, kun for bytting, for jeg elsker de gamle Defenderrattene. Quote
Alb Posted June 10 Posted June 10 (edited) Td5 ratt er et par tommer mindre enn mitt, det ville vært fint. Mountney rattet jeg har funker det, men blir stikkende litt langt ut pga boss. Hva er egentlig kravet - at rattet har TÜV godkjenning? Mountney har ikke det. Jeg har 36-splines ja. Edited June 10 by Alb Quote
Alb Posted June 10 Posted June 10 Skulle helst hatt et som på bildet her, men ettersom jeg forstår er det et 300tdi ratt og 48 splines. Quote
Mr. Croft Posted June 10 Posted June 10 Tips til de som har 300TDI og ønsker seg et mindre ratt som jeg tror er orginalt. 48 splines og passer vel da bare på 300TDI og ikke til TD5 som oppgitt i annonse. @lafterolf vet enda mere om disse. Classic LAND ROVER DEFENDER TD5 + Others 3 Spoke Steering Wheel - 48 Spline | eBay UK Quote
Alb Posted June 10 Posted June 10 Mr. Croft skrev (16 minutter siden): Tips til de som har 300TDI og ønsker seg et mindre ratt som jeg tror er orginalt. 48 splines og passer vel da bare på 300TDI og ikke til TD5 som oppgitt i annonse. @lafterolf vet enda mere om disse. Fant en oversikt, lurer på om ulike td5 kom med 36 og 48. Er stasjonsvogn 110/130 og non-station wagon 90 tro? Quote
Stig Posted June 11 Posted June 11 Alb skrev (18 timer siden): Fant en oversikt, lurer på om ulike td5 kom med 36 og 48. Er stasjonsvogn 110/130 og non-station wagon 90 tro? Kun 90 og 110 ble levert som stasjonsvogn. Quote
Mr. Croft Posted June 11 Posted June 11 Jeg har bare hørt om noen få 130 TD5 som har 48 splines. Det er og biler uten ABS bremser. Det finnes vel og noen 110 TD5 uten ABS, mulig de og har 48 splines ratt også? Quote
lafterolf Posted June 11 Author Posted June 11 Hcpu har 48. 130 med td5 pleier å ha 48 splines. 2-dørs 110 har også for det meste 48. Dette er en jungel uten oppskrift tror jeg. det enkleste er å se hvilket ratt man har. Har man samme ratt som 300tdi, Alb la ut bilde litt lenger opp, så har man 48-splines. Samme med de gamle 4-eikete rattene. Quote
Mr. Croft Posted June 11 Posted June 11 (edited) 36 minutes ago, lafterolf said: Hcpu har 48. 130 med td5 pleier å ha 48 splines. 2-dørs 110 har også for det meste 48. Dette er en jungel uten oppskrift tror jeg. det enkleste er å se hvilket ratt man har. Har man samme ratt som 300tdi, Alb la ut bilde litt lenger opp, så har man 48-splines. Samme med de gamle 4-eikete rattene. Er ikke de gamle 4 eikede rattene 36splines? Spør fordi jeg synes de ser bra ut men trodde ikke de passet på min 300TDI som jeg vet har 48 splines. Edited June 11 by Mr. Croft Quote
Alb Posted June 11 Posted June 11 Mitt gamle fire eikede er 36 splines Stig skrev (3 timer siden): Kun 90 og 110 ble levert som stasjonsvogn. Hva betyr stasjonsvogn i vår sammenheng egentlig, at de har bakseter? Quote
Recommended Posts