LandRover Posted April 29, 2023 Posted April 29, 2023 Jeg skal bytte ut min TomTom navigator innkjøpt 2007 som bl.a.allerede den gang navigerte meg inn på "avveier" i ruten Uddevalla Moss. Har søkt på nettet men har ikke funnet en med stor skjerm. Er det mulig at f.eks. bruker 10 - 13 toms Laptop eller surfebrett kan brukes montert ved "instrument bordet" Jeg har tidligere drevet en dl mede data, men har ikke fulgt så mye med utviklingen. Quote
LandRover Posted April 29, 2023 Author Posted April 29, 2023 En Macbook Air 13 toms som jeg tenker å kjøpe hadde vært fint. Lei meg at jeg ikke kan redigere første innlegg. Quote
Ranger Posted April 29, 2023 Posted April 29, 2023 Hva med en iPad mini meg sim kort? https://www.apple.com/no/shop/buy-ipad/ipad-mini/64gb-stellargrå-wifi-cellular Eller en ekstern touch skjerm på 10 tommer. Her i Varebilen med en ASUS mini pc på bakveggen Quote
Ranger Posted April 29, 2023 Posted April 29, 2023 Eller en chromebook med ekstern touch skjerm? Det er mange muligheter. https://www.komplett.no/product/1171820/datautstyr/skjermer/touch-skjermer/aoc-16-portabel-skjerm-16t2# https://www.komplett.no/product/1223510/pc-nettbrett/stasjonaer-pc/acer-chromebox-cxi4# Quote
LandRover Posted April 30, 2023 Author Posted April 30, 2023 Takker så mye. Jeg har faktisk 2 stk. Asus 13" touch screen som jeg kjøpte for ca. 7 år siden. Tastaturet kan fraskilles med et lite klikk. Billigste typen men den gang OK. Den ene bruker jeg i dag som reserve og ved fly reiser. Sene er de men de funker på en måte. Om jeg renser opp i dem, fjerner programmer som surrer i bakgrunnen og bare bruker et GPS navigasjonsprogrammet når jeg kjører bil så kanskje det virker. Verdt å prøve.? Kan noen vise meg til et bra GPS Navi. program. Behøver ikke være gratis, men absolutt ingen abonnement. Min raske redigerings laptop har dessverre krasjet skjerm og må etter hvert byttes ut, Det var da jeg tenkte på en MacBook air 13". Quote
Espen N Posted April 30, 2023 Posted April 30, 2023 Lite som er like all round som Google maps. Ruteplanlegging funker best på web, på mobilappen mister du en del funksjoner. Kombinerer med appen vegvesen trafikk for å få oppdaterte veimeldinger. Den kan du sette opp til å varsle basert på områder og strekninger. Quote
LandRover Posted May 20, 2024 Author Posted May 20, 2024 (edited) Takker så mye. Ett år har gått og jeg har endelig kjøpt en windows 13" nettbrett. med avtagbart tastatur. Hvordan får jeg google maps med rute planerer til å fungere til sammen med nettbrettet. Med litt tid og tålmodighet så får det som regel alltid til etter hvert. . . . . . Jeg har en solid Netgear Nighthawk Wifi Mobile Router som hjelp i bilen. Her finnes et alternativ. Ellers finnes det programmer/web apps som skal gjøre jobben lik det som er på mobil telefonen. Jeg har prøvd et av dem men med total kolaps! Tillagt dagen derpå. Når jeg tenker meg om så må det vel være mulig å koble mobiltelefonen til Windows 13" nettbrettet. Den fungerer vel bare som bare skjerm også? Så var det bare å finne ledning med rette koblinger. Edited May 21, 2024 by LandRover Feil i teksten. Quote
Recommended Posts