Jump to content

Recommended Posts

Posted

Etter å ha sloss med jerrykannedrit i ymse drivstoffsystemer i årevis er jeg tilhenger av plast.

Malingsflass, rust, gammel fuelgørpe (alltid litt igjen på kanna) er noe av moroa.

Jo nyere bil, jo større er konsekvensene, både for bil og lommebok.

Riktignok har jeg noen kanner men de skal få være tomme og kun som staffasje.

Unntaket er for lagring av brennbar væske til ymse ildspåsettelser eller speidervann som det også kalles.

Posted

Hm, jeg har to scepter vannkanner av plast, den ene av disse har i sola faktisk godt opp i plassveiseskjøten, men det er forhåpenmtlig et untak og ikke en regel. Drvstoffkannene har jeg ikke prøvd. 

Plastkannene til biltema er prøvd og de lekker :(. Jerykannene så så dårlige ut at de har jeg ikke prøvd.

Den beste Jerrykanna jeg har er orginal, Tysk og produsert i 1942 tror jeg, men m gautes råd og vink heller jeg mot å få tak i noen Scepter kanner hos Olav Teigen

• 1 month later...
Posted

Det ble 3 stk brukte/overhalte kanner fra Olav Teigen. Kvalitetskanner til veldig bra pris 450 for 3 stk. Disse ble ikke fylt før vi kom til Sør Spania. Da oppdaget jeg at gumipakningen på den ene var dårlig. Årsaken var at den fortsatt inneholdt bensinexcl Skulle ha vært moro å vite hvor gamel den bensinen er. Jeg hadde ekstra gumipakninger  men det ble til at jeg bare fylte opp 2 kanner. I løpet av ferden i Marokko var det bare en gang vi fikk bruk for ekstra drivstoff en gangh og da brukte vi bare en av kannene. Grunnen til at vi til slutt valgte Jerrykanner og ikke kanner i plast var prisen, samt muligheten for at iallefall kanna inne i bilen kanskje må dumpes/gis bort i Spania når bilen skal hentes hjem på europa familie tur i Juli. Neste eventyr blir jo å kjøre bilen hjem til Norge, med 2 voksne og to barn i bilen, uten Air-Condition. :)