Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Heisann,

Monterte du luftbelger på P38en i dag, og opplevde at luftbelgen ga etter under lufttrykk. Dette skjedde da den skulle fylle seg for første gang etter montering. Noen som har opplevd dette før? Er belgen ødelagt nå, eller kan den settes i sammen igjen?

P38 air suspension 1.jpg

P38 air suspension 2.jpg

P38 air suspension 3.jpg

Edited by christianvig
Posted

Takker for innspill! Med andre ord, jeg kan gå bort i fra at belgene er ødelagt og at jeg skal kreve nye fra island4x4?

Burde jeg smurt overgangene mellom belgdelene inn med noe?

Posted

Nå er det mange år siden det der sist skjedde meg, så jeg husker ikke helt. Men teorien min er at smøremiddel gjør at den hopper lettere av. Men det finner du jo fort ut :)

Posted
På 5.11.2021 den 20.46, christianvig skrev:

Dette skjedde da den skulle fylle seg for første gang etter montering. Noen som har opplevd dette før? Er belgen ødelagt nå, eller kan den settes i sammen igjen?

Jeg har blåst en Arnott gen III belg 1 gang ute i felt. Da skyldtes det for lang akselvandring i forhold til belgens tenkte bevegelses område. 

Arnott er konstruert noe annerledes, så jeg avskrev den belgen og kjøpte ny.

Tror egentlig tilfellet er det samme hos deg, du vil kanskje oppleve at den ryker igjen ved max akseldropp.

Mvh Brage