AsbjoernT Posted October 29, 2021 Posted October 29, 2021 (edited) Jeg har nylig kjøpt meg en exmil serie 3, 1975, i ganske god stand. Etter å ha stått stille i halvannen uke skulle jeg flytte på den i går, og da er det ingen motstand i kløtsj-pedalen. Når jeg tar av lokket på hovedsylinderen kan jeg se noe bevegelse når jeg trykker på pedalen. Jeg har ikke studert mye bremsevæske, men for meg ser det veldig grumsete og fælt ut i beholderen på hovedsylinderen. Er det noen her som har tips til feilsøking? Edited October 29, 2021 by AsbjoernT Quote
lafterolf Posted October 29, 2021 Posted October 29, 2021 Jeg ville kjøpt ny hovedsylinder og slavesylinder. Er væsken grumsete er det pakninger i oppløsning. Vestfold Ship har nok på lager og sender omgående. Quote
AsbjoernT Posted October 29, 2021 Author Posted October 29, 2021 Da er hoved- og slavesylinder bestilt og blir hentet i kveld. Jeg fikk et tips om å benytte muligheten til å gå over til sivil bremsevæske i kløtsjen, er det noen som kan bekrefte om det vil fungere? Det er allerede byttet til sivil i bremsene, og det hadde vært kjekt å kunne bruke samme væske begge steder. Quote
lafterolf Posted October 29, 2021 Posted October 29, 2021 Det går fint, men greit å skylle igjennom for å få ut gammel væske. Quote
Vidar S Posted October 29, 2021 Posted October 29, 2021 Er det ikke rødsprit man bør skylle rørene med først, og så bremsevæske? Quote
Recommended Posts