oterpoter Posted April 25, 2021 Posted April 25, 2021 Hei Jeg oppdaget i går at det er en lekkasje fra styresnekken på min exmil. Jeg hadde før lekkasjen oppstod, strammet snekken litt, men det er kun snakk om max en kvart til en halv runde. Jeg har forsøkt å stramme de 4 muttrene , men det lekker fremdeles litt. Snakker noen dråper per kvarter ca. Leser på forumet at man kan bruke one shot knokkelhusfett. Er dette et godt trix? Jeg har en plan om å bytte motor til V8 etter sommeren, og bilen blir neppe kjørt mer enn 15-20mil før jeg begynner dette prosjektet. Da vil styringen byttes ut uansett, så jeg er på jakt etter en løsning jeg kan leve med til da. Er det mulig, og noe poeng i, å bytte pakningen der hvor det er lekk? Og er det da mulig uten å ta ut styresnekke? Har vedlagt bilde som viser med pil og rødt hvor det lekker. Jeg har en reserve styresnekke liggende, men vet ikke om mengden jobb er verdt å bytte til den, når styringen uansett skal vike for servo styring ved motorbytte. mvh Mathias Quote
oterpoter Posted April 25, 2021 Author Posted April 25, 2021 ingen som har noen triks eller gode svar? Skylder på at det er søndag og fint vær (i alle fall i Bergen) -m Quote
gautes Posted April 25, 2021 Posted April 25, 2021 Bare duskregn, altså. Siste jeg husker jeg tok opp spredde alle kulene utover verkstedgulvet. Ville nok slakket opp skruene litt og truet inn litt tettemasse. Noen mumler om at ordentlig vask av slike områder og Tech7 tetter alt. Ikke prøvd selv, men er ikke så glad i haralabbjobb. Quote
oterpoter Posted April 29, 2021 Author Posted April 29, 2021 Gjorde som du sa Gaute. Jeg løsnet boltene litt. Har en dyr og god tube med tetningsmasse, som tåler oljer, bremsevæske m.m. Planen er å mixe olje og knokkelhus fett til en litt tykkere konsistens enn olje, og fylle på. Dette skal uansett bare vare til jeg begynner med V8 ombygg. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.