Kurt Gustafsson Posted March 18, 2021 Posted March 18, 2021 (edited) Sliter med å få pakninga på bunnpanna tett... Føler jeg har prøvd alle triks og tips jeg vet om, men det funker liksom ikke Noen som kan komme med velmenende råd?? Edited March 18, 2021 by Kurt Gustafsson Quote
Kurt Gustafsson Posted March 28, 2021 Author Posted March 28, 2021 Nøye rengjøring... Føler at jeg har prøvd å ta alle forhåndsregler. Satte til bunnpanna med fingrene først i går, og lot silikonen herde før jeg dro til med moment. Men ikke fa... om det ble tett denne gangen heller. En dråpe klarer å finne veien ut... Noen som har varenummer på pakningen som brukes som erstatning på 300 Tdi motoren for hånden?? Quote
GuttormG Posted March 28, 2021 Posted March 28, 2021 Er du sikker på at flensen på bunnpanna er noenlunde plan? Kan også være en sprekk du ikke ser, leter lenge etter en lekkasje på en Taunus, viste seg å være en nesten usynlig sprekk i et skarpt hjørne. Quote
Kurt Gustafsson Posted March 28, 2021 Author Posted March 28, 2021 Plukka ned igjen i kveld.... Sjekker tilstand på flens i morgen. Quote
Kurt Gustafsson Posted April 12, 2021 Author Posted April 12, 2021 (edited) Da er problemet isolert. Det kommer olje ut fra motor. Kan se ut som den kommer ut fra "regreimhuset". Antar det betyr defekt oljetetning i framkant av motor......??? Kan dette løses med "Lurium" til EU kontrollen er gjennomført Edited April 12, 2021 by Kurt Gustafsson Quote
WildRover Posted April 12, 2021 Posted April 12, 2021 For EU-kontroll ville jeg bare vasket rent og tatt sjansen på at det går greit. Eller renner det olje? (vanskelig å se på stillbilde ) Quote
Kurt Gustafsson Posted April 12, 2021 Author Posted April 12, 2021 Motorolje og det drypper jevnt og trutt.... Quote
Recommended Posts