smedenDAY Posted November 17, 2020 Share Posted November 17, 2020 (edited) Har ein '95 modell 300 tdi med litt klamme tendensar. Har ein tilsvarande '98 modell å samanlikne med, så eg veit det kunne vert mykje betre. Det verkar som om nivå 3 Ikkje fungerar. Nivå 1 fungerar veldig bra (avslått posisjon altså) Nivå 2 fungerar som ein vits (populært kalla "Ikkje på") Det susar litt og blir ein doggfri flekk på storleik med eit griseøre ettar ein halvtimes hardkjøring. Men nivå 3 - det som eigentleg skal blafre i luggen og blåse ut stearinljosa på dashbordet - det er heilt likt med nivå 2. Spaken klikkar to gangar, så den går langt nok. Men lyden hjelp meg lite. Noen forslag til kva som kan vera gale og korleis det kan fiksast? På førehand takk Edited November 17, 2020 by smedenDAY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted November 17, 2020 Share Posted November 17, 2020 Blafre i luggen og blåse ut lys du liksom. Endring i lyden fra vifta er mest merkbart. Bryter og formotstand er feilkildene om man dropper kabler. Har dessverre bare byttet brytere pga treg wire som har ført til brudd i bryterarm og alkselbrudd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kulien Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 Dette er vel relativt enkelt lagd, bortsett fra at jeg minnes at den regulerer over jord og ikke over pluss-siden (Gaute, hjelp meg med fakta?). Bryter i dashbordet, ledning ut til viftemotor, koblingspunkt, motstand og motor ute ved varmeapparatet. Prøv deg frem med en prøvelampe på ledningene ute på vifta og se om det er noen forskjell når du setter spaken i forskjellige posisjoner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjekken Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 (edited) Hei,Hadde samme problem og det var dårlig jording. 98 300Tdi Defender Edited November 18, 2020 by Kjekken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 Usikker på jordstyring eller ei selv, jeg,Kjartan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
motom Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 Ikke ukjent problem i Porsche verden heller. Monterte en slik for en kompis og den fungerer veldig bra. Helt trinnløs justering! https://www.pelicanparts.com/techarticles/911_ac_switch/911_ac_switch.htm Dette var for en del år siden så finnes sikkert mange andre varianter på e-bukta etc... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 Ev en bryter fra feks Volvo 140. Den har motstand i bryteren. Da må du koble forbi orginalmotstanden. Best er å finne feilen, ikke usannsynlig med defekt motstand siden trinn 1 fungerer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Croft Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 Fant du ut av problemet? Tror jeg har samme problem på min 300TDI 1996. Symtomene kan iallefall beskrives likt. Kunn liv i vifta i posision 3 hos meg. Har tenkt å kikke på det men dette er jo ikke det eneste som bør/må fikses Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.