Search the Community
Showing results for tags 'P38'.
-
En merkelig feil - eller muligens ikke? Først sluttet vinduet å gå opp og ned på førersiden. Feilmelding ved å trykke på brykter - opp (Ingen feilmelding ved å trykke ned): Vindu førerside er ikke satt. Samtidig sluttet dørlås å fungerer med fjernkontrol (Virker på alle andre dører) men virker ved å vri på nøkkel (Altså alle andre dører følger med åpne/låse ved bruk av nøkkel på førerdør) Så sluttet også dette å virke (Etter noen uker) samtidig som høytalere, dørlys, sensor for åpen dør,speil etc sluttet å virke? Så nå virker altså ikke noe i førerdør? Har flyttet over de to boksene med elektronikk fra passasjersiden til førersiden, men samme feil? Har koblet til Nanokom'en! Ingen feilmeldinger??? (Det er også rart, for det er jo alltid en feilemelding eller to?). Nanokom viser ellers all annen data korrekt (Instrumenter). Merkelig?
-
Heisann, Nå som jeg har to stk P38 DSE, tenkte jeg det kunne være lurt å kjøpe Nanocom. Noen som kan bekrefte at det er denne jeg skal ha? http://www.nanocom-diagnostics.com/shop/product/ncom06
-
-
Heisann folkens, Da ble det enda en P38 på undertegnede. Hentet bilen i dag, og jeg tror dette var et godt kjøp. Det meste virker unntatt: Boksymbol i klimaanlegget med dertil varierende varme i coupéen Veldig treg automatgirvelger - kassen girer pent, men spaken er veldig treg å bevege (kom gjerne med tips) Par lys i dashbordet som er slukket Får ikke aktivert defrosterfunksjonen (viften fungerer ok på alle hastigheter ellers) Tror ikke varmesetene fungerer Klunkelyder av-og-til fra understellet bak (må sjekke hva dette er - påvirker ikke kjøreegenskapene) Litt varierende tilstand på trimdetaljene utvendig (bilder av dette kommer) Motoren oppnår ikke korrekt driftstemperatur (mistenker defekt termostat) Kom ellers gjerne med tips vedrørende feilsøking.
-
Hei! Det har oppstått et problem ang låsing på min P38. Når jeg vrir om nøkkelen i førerdør for å låse/låse opp er det kun førerdør som låses/låses opp og ikke de andre. Hvis jeg trykker ned låsen på innsiden av passasjerdør foran, låser alle dørene seg, men det kommer en ganske høy "Uuuuuuu" lyd fra dørene bak. Noen som har vært borti det samme? Og hvis jeg ikke får låst vil BECM'en forsatt gå i dvalemodus? Sondre
-
Noen som har en slik liggende å slenge? Strippet gjengene på min når jeg demonterte den MVH Rune Risholt. tlf 906 femseks 676 eller PM
-
På jakt etter ratt. Trenger i utgangspunktet ikke airbag. Christian
-
Donormotor innkjøpt ? Visstnok sprekk i blokk Har en litt dårlig følelse på oljepumpe og en topp på min og frieksos på manifoiler. Litt usikker på hva som er brukbart ennå, men får se an tilstanden etterhvert. Topper skal nettopp vært planslipt, og ikke minst ser eksosmanifoilene tette ut
-
Kjøpte en delebil/prosjektbil her om dagen, og fikk da med en 7-seter jeg egentlig ikke har bruk for. Jeg vet ikke om dette lar seg godkjenne, men har hørt at det finnes et par i landet som har det godkjent. Stjeler bildet fra selgers annonse, håper det går bra. Har også nå fått en god del deler til P38 diesel, så om noen trenger noe, så er det bare å spør.
-
Har fått en knirkelyd som kan høres som det kommer fra høyre side fram. Ingen lyd når det rygges, men straks jeg kjører fremover starter knirkelyden . Frekvensen på øker med farten på bilen Høres ut som gummiknirk ved lav fart Ideer?
-
Hei, nettopp fått meg en "ny" Defender 90 SVX fra 2009. Den har ARB sperre på fram aksel, men ikke bak. Nå har det seg slik at jeg har liggende 2x ubrukte diff sperrer fra ARB fra en P38 Range Rover. Vil disse diff sperrene passe i bakdiffen på min Defender? Håper noen kan hjelpe, for etter timesvis med søking på nettet så blir jeg rett og slett ikke så klok. er så mange variasjoner på differ og modeller.
-
Byttet dørhåndtak på førerdør idag og etterpå lever sentrallåsen sitt eget liv. Vil tro dette har vært omtalt før, men spør uansett ? Elektrisk feil?
-
Hei ønsker å kjøpe brukt topp venstre side Evt ny guide valve dersom noen har dette liggende Magne
-
Vurderer salg av P38 2,5 diesel i etterkant av beskjed om dyr EU-kontroll. Motor og drivverk funker fint, interiøret er ok. Står i Stavanger. Svar til tunge.pal@gmail.com
-
Heisann, Har nylig fått feilen i dashbordet "ABS and Traction Control failure". Dette kommer med en gang jeg trykker bremsepedalen. Jeg har også registrert at bremselysene ikke virker når jeg trykker inn bremsene. Har sjekket litt på engelske nettsider, og det kan virke som om mitt problem er at "Brake switch" er defekt, og antar derfor at det er denne delen som må byttes: http://www.ebay.com/itm/P38-Range-Disco2-Freelander-Brake-Switch-NEW-LUCAS-OE-XKB100170-/140440686135 Så til mitt spørsmål; er denne vanskelig å bytte, eller er det plug-and-play? Noen som kan gi meg oppskriften på dette byttet? På forhånd takk! mvh Christian
-
-
Har en bra p38 for salg. Flexiplata må byttes derfor selger jeg den. Kjenner ingen som kan bytte den og det blir for dyrt å sette den på verksted. Har kjøpt delene. Det kosta ca 3000,- Den er EU godkjent til okt 17. Er i god stand og meget lite rust. Motoren går fint, det samme m girkassa. Bruker ikke olje. Jeg har hatt den i 5 år og vært meget fornøyd med den. Nesten litt vemodig å selge den. Har og en engelsk import p38 som delebil om noen ønsker det. Høystbydende over 35 000.
-
Heisann, Vurderer "ny" RR og vurderer også derfor å selge min P38. Bilen er hel og pen, men må på EU. Bilen er bra teknisk, men noen ting må nevnes; - EAS fungerer ikke som det skal. Mistenker kompressoren da systemet ellers er tett. Har rescue kit, så bilen kan kjøres normalt. - Takluken er låst, dvs at motoren fungerer fint, men det er en hindring i kassetten - Fra EU kontroll: lekkasje (svetting) simmering kardang foran til mellomaksling, slakk i dører (deler følger med), rust på bremseskiver bak, rust bakre bremserør, foringer på radialarmene må byttes Ellers fungerer bilen bra, jeg kjører den hver dag. Interiøret er helt og pent, og alle dupeditter virker (ingen boksymbol heller). Bilen har navigasjon som virker samt Hi-Fi anlegg med CD veksler. Det følger med helt ok helårsdekk og piggdekk med godt mønster. Bilen har gått nesten 305 000 km, men mye er gjort. Blant annet er girkassen byttet på rundt 100 000 km, registeret byttet på 150 000. Alle oljer byttet innen siste år. Bilen må på EU kontroll, og jeg selger bilen derfor godt under selvkost. Må vel kommentere at om ikke bilen blir solgt til prisantydning så tar jeg vel kostnaden med kontroll og beholder denne. Uansett er dette mye P38 for pengene.
-
Rydder i garasjen og har følgende jeg skal selge: Alle delene kommer fra 00' 2,5DSE P38 - Luftfilterboks med LMM - Luftbelger 2 stk - A-bar med to Bosch lamper - Starter - Høyre hjørne list bak - Panel over vindusbrytere med hel gaiter! - Askebeger - Dørmodul - Diverse styreenheter bla girkasse, cruise control - Original 12v uttak til bagasjerom med brakett - Airbag i ratt og for passasjer - Viskerhendel - Bremselysbryter - BeCM - Høyre hovedlampe foran til facelift - Viskeroverføring med motor - Sikringsboks i motorrom - Girvalg indikator - Avblendbart speil Åpen for bud - har ikke satt noen priser
-
Hei dere! Skriver et innlegg på vegne av en kamerat. Han har byttet motor i en P38 diesel med motor som kommer fra en BMW. All elektronikk er byttet over, men etter skiftet så starter ikke motoren, og det virker som den ikke får diesel. Det kommer diesel fra pumpe gjennom filter men ikke videre. Noen som har vært borti dette? Er det noen omprogrammering som skal til ala bensinmotorene? Hørte en gang at styreenheten måtte følge motoren på 4,6 literen. Noen gode forslag der ute?
- 17 replies
-
- P38
- motorbytte
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Selger en 1998 Range Rover P38 4.6 HSE V8 Epsom Green med grått skinninteriør. Km 215000 18" Alu Sommer med ok dekkmønster igjen 16" Original alufelg med ok dekkmønster igjen Soltak Hengerfeste Elektriske seter med memory Den er nettopp EU-godkjent. Følgende er gjort: Bremser bak 2016 Hjullager h. bak 2016 Parallellstag 2016 Kompressor til luftfjæring 2016 Service 2016 (214000km) Den har rust i hjulbuer bak, og har en liten oljelekkasje fra bunnpannepakning ser det ut til. Og det er lakkflass på samtlige overflater. Ellers virker bilen til å være bra. Bilder kommer, og bilen blir lagt på finn en av dagene. Forumpris: 40000,-
-
Leser litt rundt omkring at dårlige jordinger kan forårsake diverse problemer. Er det noen av dere som har oversikt hvor disse punkta er?
-
Om noen har en Nanocom til P38 DSE til salgs, kjøper jeg den gjerne, før jeg eventuelt bestiller fra Black Box Solutions.
-
Hei, Har nettopp vært på EU kontroll med min P38 og har fått anmerkninger på skiver og klosser bak, samt rust på bremser bak. Er det mest hensiktsmessig å bestille disse delene fra England eller spises fordelene opp av fraktkostnadene og mva? Hvor bør jeg eventuelt bestille fra? Mvh Christian
-
Hei, Eg har fått en forferdelig skranglelyd i automatgirkassen når eg starter bilen. Den gir seg når bilen har "fått gått seg litt til" etter ca 10 sekunder. Men det er lange sekunder. Er det noen som kan ha en formening om hva dette kan være? Det har skjedd noen ganger ut fra kryss at bilen ikke tar tak fra 0 om eg er for hard på gassen også, mykt pådrag med gass går helt fint. Ellers føles girene ut som vanlig. Trekker slik som før. Har byttet olje i kveld, ingen endring. Hilsen Finn
