Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'P38'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Land Rover
    • Land Rover generelt
    • Serie Forum
    • Defender Forum
    • Discovery Forum
    • Range Rover Forum
    • Freelander Forum
    • Mitt Prosjekt
  • Teknisk
    • Motor
    • Drivlinje, dekk og felg
    • Karosseri, lakk, rustbehandling
    • Bilelektrisk
    • Ombygginger/modifiseringer
    • Verktøyforum
    • Bilunderholdning, Navigasjon osv.
  • Aktiviteter
    • Turer & Treff
  • Generelt / Informasjon / International
    • Informasjon
    • Åpen Post
    • International Forum
    • Tilbakemeldinger og Forslagskasse
  • Kjøpes/Selges/Byttes/Frakt
    • Forumekspressen
    • Kjøpes / Selges / Byttes

Calendars

There are no results to display.


Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Joined

  • Start

    End


Group


AIM


MSN


Website URL


ICQ


Yahoo


Jabber


Skype


Location


Interests


Location

  1. To stk P38 Diesler kommer for salg (og en Fiat Duplo) 1. 1998 modell, EU godkjent til mars 2020. Ventilbro skiftet, Cv ledd skiftet, belger, sensorer. Luft fjæring fungerer. Ny vifte, radiator, vannpumpe og termostat. 2. 1996 modell er under EU godkjenning nå CV ledd og belger foran skiftes før salg, samt høydesensorer foran, Nye ABS sensorer foran kommer vel også belger bak skiftet samt sensorer. Delemotor BMW 2,5 følger med. Fiat Duplo nesten godkjent (ABS ring/CV ledd må skiftes - følger med) Priser? Tja 40 000 for 1998 ? 20 000 for 1996 10 000 for Fiat? (Nei, hverken 4,6 l P38 eller "Dusjkabinettet" er til salgs NOK var NOK)
  2. Nå er det på tide att bestemme seg for hva type dekk jeg ska kjøpe i høst. Kommer flytte till nordligere deler av sverige og tar med meg min P38 og registrerer om den. Jeg kommer ha behov for skikkelige vinterdekk fremover. Men om jeg ska ta med pigger eller ikke vet jeg ikke ennå. Jeg har fastnet for continental Ice Contact 2 (pigger) eller Continental Viking 7 (piggfrie), de har både to prestert bra i tester. En grunn for de her to er att de ikke har rotasjonsretning. Da er det langsiktig bedre så jeg for rotere dekkene ved skifte. Kommentarer eller anbefalinger?
  3. Heisann. Har sendt avgårde både ECU og BECM til modifikasjon. Høyre fremdør lar seg ikke åpne selv om jeg låser den opp fra innsiden. Noen gode forslag for å få dette til?
  4. Har en 1998 P38 4,6 GEMS som har det kjente bok-merket i displayet. Kjent feil med blendmotor på passasjersiden som jeg skal fikse når jeg rekker det i tillegg til lekk AC. Men i det siste har det begynt å komme skikkelig varm luft ut av resten av dysene, og det lar seg ikke regulere med temperaturkontrollerne. Er det enda et spjeld/servo som kan bestemme seg for å stå helt åpent? Hvor begynner jeg å lete?
  5. P38 selges som delebil,repobjekt. Motor har ikke kompresjon, den stoppet uten forvarsel og vil ikke starte nå. Har hatt nærkontakt med et steingjerde med høyre side. Det er ny(overhalt) dieselpumpe kjøpt av dieselgrossisten og montert av meg i juni 2018, det er også nylig montert nytt bryterpanel til vindusheisene. Nivåreguleringen virker. Ønsker helst å selge hele bilen. Det følger med EAS kicker Orginale hodestøtter følger med Bilen er ikke EU godkjent Spør hvis du lurer på noe PRIS: 13000/bud Tlf: 41324391
  6. Vurderer å selge min 2000 modell P38. Må EU godkjennes. Forholdsvis nye vinterdekk på Mondial felger. Har akkurat kjøpt meg "ny" P38 så fruen har beordret meg til å velge én. Ikke noe glansbilde, men bilen brukes hver dag. Mistenker at bremserør og diverse foringer må byttes før EU kontroll. Selges for rundt 25-30 - gi bud. Christian
  7. Michelin sommerdekk på original LR felg selges. Kjørt en sesong. Kunne vært nyvasket. Noen småmerker på felgene, men helt ok etter min smak. 225/65 R18 Pris? Andreas
  8. P38 selges hel eller i deler. EU-godkjent enda et år. Send gjerne PM Står i Bodø
  9. Nokon som veit delenr på dysespissene? Tenker da på bare spissene ikkje komplette dyser, om det er å få tak i. Atle
  10. Ønsker å kjøpe den kabelen/wire som sitter i håndtaket inne i bilen. Fikk ikke opp bilen fra innsiden og tok av dørtrekket, da så jeg at kabelen som går til håndtaket var røket rett av.
  11. Har 4 Land Rover 19” til overs. Det sitter Nokia Hakka 5 i ukjent tilstand på dem. 255/50R19 (5006) 9Jx19 Offset 53, 900kg To av dem har små merker med er ellers veldig fine Kan ta 16” I innbytte. Pris 2000,-
  12. Vurderer å kjøpe lastegitter/hundegitter til P38. Lurer på følgende, er gitteret montert slik at det er lettvint å demonterer eller evnt vippe opp? Tenker på når store ting skal lastes og gitteret er i veien. På min Mazda 6 er lastegitteret som ein rullegardin. Den rulles sammen for så legges til sides. Atle
  13. Ønsker å kjøpe abs styreenhet til p38 med delenr srd100500 eller srd100501 Atle Gjelsvik
  14. Ser luftbobler i den blanke slangen mellom filter og høytrykkspumpe. Kjente plasser det kommer luft?
  15. P38 2.5 DSE 2001. Som tittel beskriver har eg ein abs feilmelding. Leser av med Nanocom «rear left sensor short to another sensor». I diverse forum er det ecu det blir peikt på, men også enkelte som skifter rubbel og bit uten bedring. Kan abs ring lage samme feilmelding? Ønsker råd og tips for videre feilsøking. Atle
  16. Hei, Noen i follo/oslo-området som har en eller to cupèvifter liggende. Begge sider har røket på min bil, og det virker som det er vanskelig å få tak i. Takker for respons og tips.
  17. Hei, Etter en tid med defekt original Alpine-radio - og svært lav sannsynlighet for å FM-nettet tilbake dersom jeg skulle få fikset denne radioen, har jeg gått i innkjøp av en ny radio som skal inn. Etter en masse styr med motstand både i form av ohm og fra bilen generelt er jeg på sporet av noe. Jeg har fulgt instruksen på http://www.rangerovers.net/rrupgrades/entertainment/headunitadapt.html og resultatet høres bra ut. Problemet Det som setter meg fast nå er at volumet i min DSP amp er for lavt - og siden den gamle radioen er ødelagt kan jeg ikke sette inn den for å stille volumet opp til et riktig nivå. (Ref. lenken over: "the original head unit volume must be turned up to set high volume on the DSP amplifier prior to removal"). Er det noen der ute som har en Alpine head unit radio lett tilgjengelig som kan kobles på for å justere volumet mitt riktig? Vurderer å få den jeg har fikset også, eller kjøpe en brukt som funker.
  18. Lufter denne litt igjen. Fortsatt deler igjen. Kom med forespørsel. Bilen går til skrap til påske. Skal plukke mest mulig før den tid. Motor og gir blir ikkje plukket viss ingen er interessert. Motor og gir er heilt i orden.
  19. Prøver å få til en liten opprydding og selger unna deler som ikke ble montert.. Defender/Discovery 1/ RRC: - Støtdemperforinger Britpart. Passer Defender, D1, RRC. Samlet 50,- - Støtfanger (brukt) med gummihjørner. Lite rust. 50,- - Gummipakning og list i rustfritt stål for bagasjerom mot bakdør. Defender og seriebil. 100,- - Øvre radiatorslange TD5. Genuine. 300, - A-bar kule. Vindvinkel og smørenippel. Passer RRC, D1 og RRC. A-bar armer kan følge med. 700,- - 1 stk. skvettlapp Defender (Britpart) 20,- - Pute/gummi for gasspedal Defender TD5. 20,- - Viskerblad Defender. 50,- - Termostat Td5. 150,- - Ekstralysbrakett. D1, P38, D2 og Defender. (Brukt) 200,- P38/D2: - Nedre opphengskule. Genuine LR. 1 stk. Passer P38 og D2. 200,- - Oljekjøler automat. P38 V8. 1000,- - Rør fra oljekjøler til automat. P38 V8 1994-1998. 500,- samlet - Automat service kit. Britpart DA4500 P38 og D2. 50,- - Terrafirma 4 stage justerbare +2" lengere dempere. Bak. 1000,- for paret. - Clim Air wind deflactores foran og bak. P38. 700,- samlet. - Safety Devices alu braketter for montering av takgrind. Kun prøvemontert. P38. 2000,- - Luftfilter. P38. (diesel og bensin opp til TA346793. Og bensin fra WA376580 to WA385948) 50,- - Terrafirma slotted and drilled skiver foran og EBC greenstuff klosser foran. P38 (og D2?) 800,- samlet - Throttle body kit, V8 Thor motor. P38 og D2. 100,- - Ventilblokk O-ringer overhalingskit. P38 200,- - Bremesrør Genuine LR, høyre bak. 2 stk. P38. 100,- per stk.
  20. Ny koppholder selges, gi bud ! :-) Erik O på tlf 975null1262
  21. Hei, prøver denne her. Har vært i daglig drift inntil ny Jaguar F-Pace ble kjøpt inn. Trenger litt TLC fra ny eier. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100685613&fks=100685613
  22. Skal handle bil nr 2 og prøver å overbevise kona til å gå med på ny runde Range Rover. (Har hatt 2 RRC prosjekter) Trenger en som er ok teknisk og ikke mye rust, hvis jeg skal ha en sjanse til å komme gjennom godkjenningsprosessen. Innspill og tips verdsettes.
  23. Heisann, Tenker litt på/vurderer å bytte motor til min P38 DSE. Så vidt jeg har skjønt skal det gå fint å installere BMWs M57D30. Men, hadde det ikke vært greiere å samtidig å konvertere til manuell kasse? Hvilken kasse kan man da i såfall benytte?
  24. Heisann. Sliter med at returslangene ofte sprekker langsgående ved endene. Dette fører til at jeg titt og ofte får diesellekkasje. Mistenker at jeg benytter for trange slanger. Noen som vet hvilken dimensjon/diameter disse skal ha?
  25. Hadde en morsom/interesant start på dagen i dag. P38-en min (2.5 DSE) nektet å stoppe når jeg skrudde av tenningen. Rett etterpå kom 3 amigos opp. Endte opp med å måtte kjøre hjem igjen og kvele bilen for å få stoppet den (holdt for luftinntaket). Hadde det bare vært det første hadde jeg mistenkt at fuelstopperen eller motorreleet som fjuska. Men iom at 3 amigos og kom samtidig. Er det noen som har noen gode tips til hvor jeg starter? Det var en "noe snodig combo".
×
×
  • Create New...